Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Devil may cry test:

13.1beta driver ga meg 127 fps

13.2beta driver ga meg 165 fps

Det er en forskjell på ca 30%. Ganske solid økning, men 50% var det ikke. Kanskje blir det 50% ved 1080p skjermer.

Settings:

Ultra 2560x1600

Ble testet under samme punkt og så på samme punktet i spillet.

Endret av samye83
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Theo343:

Ikke vært borti Win8 til daglig bruk, men de er fine til MPC-HC og Win7, virker endelig med Full Floating Point Processing, sammen med D3D Fullscreen Mode og 10bit RGB blir det bærre kos... Men husk å slå av all skiten i Video tabben i CCC igjen, disse ble reversert til default. Ingenting annet ble forandret dog...

Lenke til kommentar

Devil may cry test:

13.1beta driver ga meg 127 fps

13.2beta driver ga meg 165 fps

Det er en forskjell på ca 30%. Ganske solid økning, men 50% var det ikke. Kanskje blir det 50% ved 1080p skjermer.

Settings:

Ultra 2560x1600

Ble testet under samme punkt og så på samme punktet i spillet.

50% stemmer nok i enkelte tilfeller, Kan gjelde enkelte AA modes eller minFPS enkelte steder, at du øker så mye der du har relativt høy FPS kan tyde på at de har sine ord i behold...

Lenke til kommentar

@Theo343:

Ikke vært borti Win8 til daglig bruk, men de er fine til MPC-HC og Win7, virker endelig med Full Floating Point Processing, sammen med D3D Fullscreen Mode og 10bit RGB blir det bærre kos... Men husk å slå av all skiten i Video tabben i CCC igjen, disse ble reversert til default. Ingenting annet ble forandret dog...

Takker :) Tenkte faktisk på akkurat dette med reverserte opsjoner da jeg la merke til for noen dager siden at de var reversert igjen. Synd man ikke kan lagre alle settings i en XML eller flere som jeg kan dytte ut og inn.

Mulig jeg kontakter deg snart for denne "acronis removal" oppgaven hehe. Bare drøyd veldig med tidsbruk på hjemmepc oppgaver.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

50% stemmer nok i enkelte tilfeller, Kan gjelde enkelte AA modes eller minFPS enkelte steder, at du øker så mye der du har relativt høy FPS kan tyde på at de har sine ord i behold...

For de med midrange kort, er 50% økning meget godt å ha. For de som har highend kort, så blir det som smør på flesk. Positivt er det uansett. Fant ikke noe aa og af settings i spillet. Kun ultra mode. Bør kanskje tvinge frem noe i ccc.

Lenke til kommentar

BF3 ytelsen er vel under konstant forbedring via drivere, dog ikke spesifikt nevnt i release notes til Beta 3, så du er nok best servert med 13.1 whql siden dette er en beta.. Dog, Full/Half Floating Point Processing virker ikke under 13.1 whql i MPC-HC, så her er det en forbedring/fix, samt endel fixer i Direct X9.0c spill... Gjelder noen av fixene ditt bruk, bruk Betaen, gjør det ikke det, bruk whql.. Verd å nevne som plus for Beta 3 er latency forbedringer i enkelte spill, og at det snart er på plass en minnekontroller SW-rutine som alle eiere av HD7xxx vil nyte godt av, så siden AMD's betas er såpass stabile, bør man nok oppdatere til disse for best opplevelse overall før eller siden, valget er ditt..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det du sier om half floating point processing og mpc-hc ga ingen mening, men jeg prøver beta driveren, verste som skjer er vel at man må avinstallere og legge inn 13.1.

Antar det ikke er noe forskjell på 32 og 64bit, ettersom man ikke får noe valg for det under nedlasting.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Crysis 3 beta

AMD Catalyst 13.1 driver (skal prøve 13.2)

1920×1080: FXAA VHQ preset, 16xAF med 55-65 fps.

i5 3570K 3.8 7970 1150/1575 8GBddr3

Crysis 3 beta ser fantastisk ut og kjører veldig stabilt, bare og glede seg til SPn.

Lenke til kommentar

Hmm, fikk flicker på skjermen med 13.2 i BF3, noen flere?

Kortet er ikke så varmt at det gjør noe heller.

Tja, update, det er borte nå, var tydeligvis bare i 5min så var det magisk borte når servern bytta map.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

13.2 Beta 4 er ute:

FEATURE HIGHLIGHTS OF THE AMD CATALYST 13.2 BETA 4 DRIVER:

(Please note that AMD Catalyst 13.2 Beta 4 includes all of the fixes found in previous versions of AMD Catalyst 13.2 Beta) Improves performance in the Crysis 3 Multi-Player Beta by up to 50% when 4x and 8x MSAA are enabled.

PS: CAP er integrert i driveren, slik som 13.2 b3, så ingen CAP skal installeres..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...