Nizzen Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Det kan være lurt å ta en titt på denne. http://img534.imageshack.us/img534/928/2graphicscardwarrantyso.png Den er tatt fra et annet forum (NEOGAF), mener den originalt kommer fra et annet sted enn det også, men det gjelder forsåvidt Europa. Selv om det var et godt økonomisk tilbud er det i enkelte tilfeller lurt å betale litt mer for bedre service om noe skulle gå galt, samt at andre produsenter har et bedre rykte kvalitets-messig enn PowerColor. Jeg ville heller ha godt for denne om det ikke blir for dyrt. http://www.dustinhome.no/product/5010621917/gigabyte-radeon-hd7970-oc-3gb-pci-e-dvi-dp/?utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=1185 En av de aller aller beste kjøleløsningene både i temperatur og støy pluss at den er kjent for å være litt av en overklokker, du finner den på toppen av listen når det gjelder returerfaringer også. Man reklamerer ikkje til produsent i norge, men til selger. Så kjør på med powercolor 2 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 Installerte 12.11 nå og fikk en liten overraskelse da jeg så UIet i 3D Settings: Nvidia take note. 1 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Jeg har hatt powercolor kort før og det var det ikke noe problemer med, sånn inntil det klikka litt, men da fikk jeg jo ett nytt kort ifra komplett uten problemer, levde jo i 3 år før det skjedde noe. Takk for svar. Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) Noen som har erfaringer med GIGABYTE RADEON HD7970 OC windforce? er det stille og greit kort. Vurderer å oppgradere fra et 5770 til dette. Håper jeg merker forskjell Eller er powercoloren like grei? 2799 vs 2650,- Endret 18. januar 2013 av Lakrisbåt Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 AMD Catalyst 13.2 BETA (12.100.0 January 1) Unofficial http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=373749 Lenke til kommentar
Benjamin Horne Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Installerte 12.11 nå og fikk en liten overraskelse da jeg så UIet i 3D Settings: Nvidia take note. Jeg er for trøtt til å se helt om det er der, mener du nevner alle AA-løsningene man kan velge, men vil det si at AMD kort har fått muligheten til å SuperSample rett utifra Catalyst? Eller er det fortsatt bare mulig med tredjeparts-software? Visste faktisk ikke at det var sånn retur fungerte i Norge, så bare gå for den PowerColoren-ja. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 Jeg er for trøtt til å se helt om det er der, mener du nevner alle AA-løsningene man kan velge, men vil det si at AMD kort har fått muligheten til å SuperSample rett utifra Catalyst? Eller er det fortsatt bare mulig med tredjeparts-software? Visste faktisk ikke at det var sånn retur fungerte i Norge, så bare gå for den PowerColoren-ja. Reagerte mer på hvor oversiktlig og tilgjengelig brukergrensesnittet i 13.1 er kontra tidligere. Supersampling er fortsatt mulig å aktivere i CCC som det har vært de siste 2 årene. Lenke til kommentar
Benjamin Horne Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Tror jeg brukte feil begrep, det jeg var ute etter var downsampling, slik man ser her. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=472941 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 Tror jeg brukte feil begrep, det jeg var ute etter var downsampling, slik man ser her. http://www.neogaf.co...ad.php?t=472941 Downsampling er rent tull, jeg har prøvd det og det eneste det gjør er å fremprovosere aliasing. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Etter 13.1 får jeg ikke 100% GPU usage i BF3 :S Vet ikke om det bare er MSI afterburner eller hva, men FPS in-game virker å være nogenlunde OK Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 Etter 13.1 får jeg ikke 100% GPU usage i BF3 :S Vet ikke om det bare er MSI afterburner eller hva, men FPS in-game virker å være nogenlunde OK Har du noen gang klart 100% GPU Usage i BF3 med 2 7970? Mine ligger på 60-70% med en 2600k @ 5GHz. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Nei, men nå ligger den på max 68% Må vel ha vist feil før da, ettersom den kunne gå til 99%. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) Har du noen gang klart 100% GPU Usage i BF3 med 2 7970? Mine ligger på 60-70% med en 2600k @ 5GHz. Nei, men nå ligger den på max 68% Må vel ha vist feil før da, ettersom den kunne gå til 99%. Er jo ikke uvanlig at AMD kommer inn i ett langvarig blindspor ang. CFX og Frostbyte, det sies at 12.8 WHQL er vesentlig raskere enn alle nyere drivere i CFX+BF3.. 10-15fps svakere på nyere drivere sies det, og mindre stabil FPS. Aner ikke årsaken til dette, men jeg er vel unnskyldt siden jeg er på singelkort... Endret 18. januar 2013 av Ourasi Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) Tipper du så innlegget mitt på guru3d, visst ikke så skrev jeg nøyaktig det samme der 12.8WHQL er den beste driveren for meg i BF3, jeg skjønner ikke hvorfor alle de andre nyere driverne har såpass merkbart dårligere fps. Det er godt merkbart, og ikke noe jeg innbiller meg. både 12.9b, 12.10, 12.11b og 13.1+13.2 har lavere fps. På singelkort fikk jeg også en skikkelig boost med 12.11 i BF3. Endret 18. januar 2013 av FiveInline Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Er bare noe jeg har registrert de siste månedene etter å ha lest igjennom endel forumposter, sifrene "stjal" jeg av deg fra guru3d.. Forskjellen fra dengang jeg kjørte CFX, er at da gikk det fra max skalering til null skalering, nå synes det bare å bli "litt" dårligere ytelse, som ligner mer på noe de har måttet velge av kompabilitetsgrunner.. At CFX enda ikke nyter godt av singelkortboosten, skyldes kanskje at de prioriterte singelkort (ikke overraskende, siden singelGPU-tronen selger flere kort) og kanskje at de enda ikke har implementert den nye minne/ROP management i driveren. Singelkort-boosten skyldes forbedret shader/texturing i driveren mot HD7xxx GCN arkitekturen, så det er jo et håp om at det snart blir enda hyggeligere å være 7970 eier, også CFX.. Kult å eie samme kort siden release, og få "nytt" kort flere ganger bare via ny driver mtp. på ytelse.. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Kult å eie samme kort siden release, og få "nytt" kort flere ganger bare via ny driver mtp. på ytelse.. Ja, ikke sant! Tenk så kjedelig om driveren som fulgte med kortet var 100% og det ikke var noe mer å gå på. Da hadde man jo ikke hatt noe å glede seg til. Blitt som å få alle gavene for hele livet på sin første julaften. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Faen nå går det dårlig her, driveren krasjer hele tiden. Display driver stopped and has recovered. 12.11b og FC3. Gått greit til nå, men 4-5 krasj i dag da blir man lei. Hvilken versjon anbefales? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Bruk 13.1 WHQL.... Aner lite om din konfigurasjon og om du har klokket kortet/ene, men dette kan fort være "bad clock", fortsetter dette med 13.1, revurder klokken din... Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Da har jeg fått tak i et 7970 og parret med et 7950. Ser ut som det går helt fint å kjøre dem med forskjellige frekvenser både på kjernen og minne som jeg har lest. Da gjenstår det å se hvor mye forskjell det er på 2x7950 vs 7970&7950. Bencher med HT av, så total score blir ikke helt det samme. Får bare sjekke graphic score når jeg har lekt litt med dem. Er ikke helt optimalt siden jeg ikke har lang nok crossfire bro, slik at jeg må bruke 16x og 8x. Om det har så mye å si er det vanskelig å se, men greit å få brukt 16x og 16x. Er det noen som har en lang bro som de kan donere bort? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 Da har jeg fått tak i et 7970 og parret med et 7950. Ser ut som det går helt fint å kjøre dem med forskjellige frekvenser både på kjernen og minne som jeg har lest. Da gjenstår det å se hvor mye forskjell det er på 2x7950 vs 7970&7950. Bencher med HT av, så total score blir ikke helt det samme. Får bare sjekke graphic score når jeg har lekt litt med dem. Er ikke helt optimalt siden jeg ikke har lang nok crossfire bro, slik at jeg må bruke 16x og 8x. Om det har så mye å si er det vanskelig å se, men greit å få brukt 16x og 16x. Er det noen som har en lang bro som de kan donere bort? Hadde vært interessant å se klokke-for-klokke-resultater i Heaven og 3DMark11 også, om du gidder altså Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå