Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon

Anbefalte innlegg

Hva med sapphire vapor eller Twin Frozr III 7950? De går vel bra?

Hvilket 7950 har størst sjanse for å nå høy ytelse ved overklokking uten mye tukling med volten? Jeg har ikke overklokket mye før, burde jeg gå for fabrikkoverklokket, eller forsøke selv?

Twin Frozr-utgaven av 7950 er visstnok 26 cm, som vil passe i et CM Storm Scout.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så etter for å se hvor mye jeg hadde å gå på i forhold til 5850 kortet som jeg bruker i dag, og fikk sjokk: post-217173-0-61930900-1357920935_thumb.jpg

HD 5850 som skal være 24 cm fikk bare så vidt plass. Hvordan kan jeg da få plass til 7950? Jeg har lest at andre har fått plass til det, men det ser ikke lyst ut, med mindre jeg får til å vippe det litt opp på høyre side. Strømtilførselen til kortet er enda nærmere enn det ser ut som på bildet. Og kortet mitt er attpåtil uten den boksen som vanligvis er rundt.

EDIT: cooler master sier at det er plass til opp til 27 cm, men det ser altså ikke sånn ut.

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar

Hmm, på siden ja. Jeg målte inni kabinettet og jeg målte til 26 cm plass, og frozr er 26,7. Mulig målingen ikke ble helt nøyaktig .

Vurderer å sage litt i kabinettet, om jeg får tak i riktig verktøy, for å få bedre plass.

Teller de skjermuttakene som en del av lengden på kortet?

Sage litt i kabinettet? :p Det vil vel kreve å ta ut alle delene for å så sette de inn igjen? Kan jo bare vente til neste lønning og kjøpe et annet kabinett som har plass til de store kortene?

Lenke til kommentar

Jo, hadde pengene som kommer inn på kontoen vært lønn, og ikke penger fra studielån hadde jeg kjøpt kabinett med god samvittighet. Kjøp av nytt kabinett krever også å ta ut og inn alle delene

Her er iallefall en som ville ha plass i scout kabinettet.

EDIT: Fant to forskjellige spesifikasjoner for twin frozr 7950, der det står på den ene at den er 6 mm kortere.

Er det virkelig forskjell på disse kortene?

26,1 cm:

26,7 cm

Endret av Pettersenper
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har også poppet opp en artikkel på Tech Report som sier at problemene i Skyrim, BL2 og GW2 med dårlige resultater for 99th percentile frametime har blitt fikset med en ny driver som kommer ut neste uke:

http://techreport.com/review/24218/a-driver-update-to-reduce-radeon-frame-times

.Lavytelseskort er kjedelig uansett hvor billige de er :p

For deg kanskje, er ikke alle som har et PC-budsjett på 50K hvert år.

Lenke til kommentar

Det er i praksis et HD7930. Hmm men vil ikke dette kortet bli rimelig varmt og støyende? Tror jeg heller ville kjøpt et 7870 eller 7950.

Et interesant faktum:

On an unrelated note, the card is one of the first to be compatible with Windows 8 Fast Boot - motherboard permitting - which enables the operating system to load from a cold-boot state in around five seconds.
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det kan være lurt å ta en titt på denne. http://img534.imageshack.us/img534/928/2graphicscardwarrantyso.png Den er tatt fra et annet forum (NEOGAF), mener den originalt kommer fra et annet sted enn det også, men det gjelder forsåvidt Europa. Selv om det var et godt økonomisk tilbud er det i enkelte tilfeller lurt å betale litt mer for bedre service om noe skulle gå galt, samt at andre produsenter har et bedre rykte kvalitets-messig enn PowerColor. Jeg ville heller ha godt for denne om det ikke blir for dyrt. http://www.dustinhome.no/product/5010621917/gigabyte-radeon-hd7970-oc-3gb-pci-e-dvi-dp/?utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=1185

En av de aller aller beste kjøleløsningene både i temperatur og støy pluss at den er kjent for å være litt av en overklokker, du finner den på toppen av listen når det gjelder returerfaringer også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...