Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

8970 OEM sine spesifikasjoner er identiske med 7970 GHz Edition, det er ikke snakk om annet enn nye klistremerker her.

Jeg snakker om retail-kortene kom kommer i Q2.

Edit:

Ser også at sammenlikningen min ikke var helt heldig. GTX 480 (GF100) og 580 (GF110) er i bunn og grunn samme brikke (forskjellig layout på transistorer), men 480 hadde komponenter i brikken deaktivert grunnet lekkasje og problemer med yield.

Endret av HKS
Lenke til kommentar

8970 OEM sine spesifikasjoner er identiske med 7970 GHz Edition, det er ikke snakk om annet enn nye klistremerker her.

GTX 580 hadde høyere klokkefrekvens, oppdaterte TMUs, og flere regneenheter, det er ingenting med 8970 OEM som tilsier dette og det gir lite mening å utvikle en ny brikke som ikke skal brukes hos OEMs.

Mulig 8000 serien kun vil være for OEM, slik som 300 serien til Nvidia var. Rebranding blir gjerne presset frem av OEM leveredørene selv. De nye retail produktene som kommer vil nok helt sikkert bestå av nye brikker.

Endret av MistaPi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenkte å kanskje vente til 8-serien kom tidlig i høst, men ga faen og kjøpte 7950. Det var lurt, for jeg har hatt mye glede av det. Knallkort :)

Da følger muligens etter deg der. Har klart meg fint med HD6950 men lavere forbruk, mindre varme og bedre ytelse er vanskelig å si nei til. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Så det kommer altså ingen "GCN 2" med 8xxx navnet?

Er det da 9xxx som blir neste steg opp fra dagens 7 serie, eller kommer det nye toppmodeller med 8xxx navnet senere i år?

For noe forbanna tull de driver med.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Men er det dårlig kjøp for de som eventuelt vurderer å kjøpe 79xx nå?

Sånn jeg ser det så er det nok kanskje ikke beste tidspunktet, er jo 1 år siden 7970 kom nå. Ville nok også sett på hva nVidia har på trappene fremover. Kjøpte mitt Saphhire Dual-X 7950 i september for 2000, og det er vel knapt billigere nå heller. Virker som det var et bra kjøp, men knnne kanskje kjøpt det enda en 3-4 måneder tidligere. Det som avgjør når du bør kjøpe er vel egentlig når du har behvov for det. Jeg skulle spille i vinter så da måtte jeg kjøpe i høst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg så en et eller annet sted på forumet, hvor noen hadde brukt et program for AMD-(Radeon?)-kort, som lot dem justere noen grafikkinnstillinger i spill, og forskjellen var stor. Husker det var et før/etter bilde fra Dishonored.

Noen som har anelser om hvilket program det kan være?

Har akkurat satt inn et 7970 GE, oppgradert fra 4890CFX etter at det ene kortet tok kvelden. Herlig flyt i BF3, tror jeg har slitt mye med microstutter, for forskjellen i flyt var enorm.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Jeg så en et eller annet sted på forumet, hvor noen hadde brukt et program for AMD-(Radeon?)-kort, som lot dem justere noen grafikkinnstillinger i spill, og forskjellen var stor. Husker det var et før/etter bilde fra Dishonored.

Noen som har anelser om hvilket program det kan være?

Har akkurat satt inn et 7970 GE, oppgradert fra 4890CFX etter at det ene kortet tok kvelden. Herlig flyt i BF3, tror jeg har slitt mye med microstutter, for forskjellen i flyt var enorm.

Her er posten: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1406975&view=findpost&p=20083123

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg tenkte å kanskje vente til 8-serien kom tidlig i høst, men ga faen og kjøpte 7950. Det var lurt, for jeg har hatt mye glede av det. Knallkort :)

Jeg er og godt fornøyd med at jeg gikk til spontan innkjøp av 7950 i høst.

Nå er de enda billigere, så hadde nok gjort det samme den dag idag :-)

Lenke til kommentar

7970 vil passe så lenge du finner et som ikke er alt for stort.

Hva med Sapphire Radeon HD 7970 GHz , passer det i CM Storm Scout Midi Tower Black? Noen sier at det kommer ann på hvordan festene på hovedkortet er plassert. Mitt hovedkort er ASUS M4A89TD PRO, Socket-AM3 AMD 890FX+SB850.

Ser at en annen som kjøpte 7970 sa at cooler master scout hadde 5mm for lite plass til 7970:

http://www.overclock.net/t/525009/official-the-coolermaster-storm-scout-scout-ii-club/24220

Lenke til kommentar

Hva med Sapphire Radeon HD 7970 GHz , passer det i CM Storm Scout Midi Tower Black? Noen sier at det kommer ann på hvordan festene på hovedkortet er plassert. Mitt hovedkort er ASUS M4A89TD PRO, Socket-AM3 AMD 890FX+SB850.

Ser at en annen som kjøpte 7970 sa at cooler master scout hadde 5mm for lite plass til 7970:

http://www.overclock...t-ii-club/24220

Tror ikke det går, sapphires kort er lengre enn 7970 stock.

Hovedkort har kun noe å si på hvor PCIe-sporene er, men dette kortet er for langt.

Lenke til kommentar

Hva med sapphire vapor eller Twin Frozr III 7950? De går vel bra?

Hvilket 7950 har størst sjanse for å nå høy ytelse ved overklokking uten mye tukling med volten? Jeg har ikke overklokket mye før, burde jeg gå for fabrikkoverklokket, eller forsøke selv?

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...