Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon

Anbefalte innlegg

Tja, jeg har sitti på gjerdet siden tidenes morgen nå, men ville det vært greit å kjøpe 7950/70 nå eller burde man vente?

Men skal man vente må man vel vente en stund.

Når du har ventet så lenge, så er det like greit å vente på 8000-serien som er like rundt hjørnet. Og kjøpe 8950/70 da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny 12.11 driver ute. Beta 6

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=370055

AMD Catalyst 12.11 Beta6 resolves the issue with engine and memory clocks running too high when the GPU is idle. Clocks will now run at the proper level when the GPU is idle. This issue was only observed with specific displays and was observed in the AMD Catalyst 12.11Beta 4 and AMD Catalyst 12.10 drivers; The AMD Catalyst 12.11 Beta6 has replaced the AMD Catalyst 12.11Beta 4 driver that was posted Oct 23, 2012

Lenke til kommentar

er never settle noe som kommer til å være frem til jul? Frister greit å få med fc3, jeg som likevel skal bygge i løpet av kort tid.:)

spørsmål: hvordan takler ett enkelt 7970 kort bf3? Kan jeg kjøre tre skjermer oppsett med ett enkelt kort?

finnes det overganger fra dp til dvi/vga? Har 3 stk dell skjermer som ikke har displayport eller hdmi, vil det være mulig å kjøre disse tre skjermene med ett enkelt 7970?

Lenke til kommentar

er never settle noe som kommer til å være frem til jul? Frister greit å få med fc3, jeg som likevel skal bygge i løpet av kort tid. :)

spørsmål: hvordan takler ett enkelt 7970 kort bf3? Kan jeg kjøre tre skjermer oppsett med ett enkelt kort?

finnes det overganger fra dp til dvi/vga? Har 3 stk dell skjermer som ikke har displayport eller hdmi, vil det være mulig å kjøre disse tre skjermene med ett enkelt 7970?

Never Settle tror jeg varer til jul.

Du klarer sikkert å kjøre medium innstillinger i et treskjermsoppsett med et 7970.

Jeg vet ikke hvordan det er i dag, men jeg fikk adapter for HDMI -> DVI og displayport -> DVI.

Lenke til kommentar

Ny Beta driver

AMD Catalyst 12.11 (9.010.8 November 12) AMD Official BETA 7

http://forums.guru3d...ad.php?t=370055

Additional update found in AMD Catalyst 12.11 Beta7

Call of Duty Black Ops 2: AMD CrossFire performance has been improved in the AMD Catalyst 12.11 Beta7 release (especially at higher resolutions – such as 2560x1600)

Please note that AMD Catalyst 12.11 Beta 7 includes all of the fixes found in previous versions of AMD Catalyst 12.11 Beta

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Med HD7950 (Boost) er du på 2x eller bedre ytelse enn HD5850, så da er det bare å spille med høy oppløsnong og bra med eyecandy så vil CPU neppe spille rare rollen (i7-860 er absolutt en kompetent spill-CPU enda).. Du har kjøpt deg et ytelseshopp som forsvarer hver krone investert, det er bare å lese litt tester, spesiellt med 12.11b driverne, og det er nok av dem..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Tenker på å kjøpe meg 7970 når det forhåpentligvis dropper endel i pris når neste generasjon lanseres.

Jeg har 5850 som begynner å bli i dårligste laget for de nyere spillene som kommer ut.

Vil 7970 passe inn i mitt kabinett? og vil prossessoren bli bottleneck?

CM Storm Scout Midi Tower Black

Chieftec A-135 Series 750W PSU

AMD Phenom II X6 1055T Six Core, 2,8GHZ/3,3GHz Turbo, AM3, 9MB, 125W, Boxed

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB

ASUS M4A89TD PRO, Socket-AM3 AMD 890FX+SB850

Lenke til kommentar

Tenker på å kjøpe meg 7970 når det forhåpentligvis dropper endel i pris når neste generasjon lanseres.

Jeg har 5850 som begynner å bli i dårligste laget for de nyere spillene som kommer ut.

Vil 7970 passe inn i mitt kabinett? og vil prossessoren bli bottleneck?

CM Storm Scout Midi Tower Black

Chieftec A-135 Series 750W PSU

AMD Phenom II X6 1055T Six Core, 2,8GHZ/3,3GHz Turbo, AM3, 9MB, 125W, Boxed

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB

ASUS M4A89TD PRO, Socket-AM3 AMD 890FX+SB850

7970 vil passe så lenge du finner et som ikke er alt for stort.

Prosessoren vil flaskehalse noe på stock, men om du klarer å få den opp på rundt 4GHz og kjører opp CPU-NB til 2.6GHz vil du sannsynligvis kutte det meste av flaskehalsen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vil jeg da trenge en ny kjøler til prosessoren? Har bare det som fulgte med, standard.

Er det noen spesielle større typer av 7970 jeg burde passe meg for?

Sjekk lengden før du kjøper er egentlig det som betyr noe, mener å huske Storm Scout har plass til 27cm lange kort, enkelte 7970-modeller (som ASUS' DirectCU II-modeller) tar oppmot 30cm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...