Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva som er årsaken til at AMD driver med så aggressiv prisreduksjon.

7950 må senkes til litt lavere enn 660 Ti-pris,

7870 må senkes til 7850-pris for å selge

7850 må senkes for å selge.

Okay. Takk for svar til begge.

Så de (7950) vil komme ned til rundt 2.000 da, det er jo decent.

Med vannkjøling, er det mulig å klokke dem bra/langt, og hvis man klokker dem hvordan blir de i forhold til en stock 7970?

Regn med 2200-2300 kr vanligvis med tilbud ned til 2000 kr, eneste stedet du får 7950 til 2300 kr i dag er Pixmania og det kortet bruker referansekjøleren som suger.

Grensa for 7950 med vannkjøling kan jeg fort forestille meg vil bli Powertune, men tviler ikke et sekund på at du klarer å pushe begge forbi "7970 GHz Edition"-ytelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på hva som er årsaken til at AMD driver med så aggressiv prisreduksjon.

7950 må senkes til litt lavere enn 660 Ti-pris,

7870 må senkes til 7850-pris for å selge

7850 må senkes for å selge.

Okay. Takk for svar til begge.

Så de (7950) vil komme ned til rundt 2.000 da, det er jo decent.

Med vannkjøling, er det mulig å klokke dem bra/langt, og hvis man klokker dem hvordan blir de i forhold til en stock 7970?

Regn med 2200-2300 kr vanligvis med tilbud ned til 2000 kr, eneste stedet du får 7950 til 2300 kr i dag er Pixmania og det kortet bruker referansekjøleren som suger.

Grensa for 7950 med vannkjøling kan jeg fort forestille meg vil bli Powertune, men tviler ikke et sekund på at du klarer å pushe begge forbi "7970 GHz Edition"-ytelse.

hvor bra er et 7850? tenker på å kjøre to stykker i lanpcen min.

Lenke til kommentar

1x 670 eller et fabrikkoverklokket 7950 > 2x 7850 så lenge AFR er inne i bildet, det er jeg bombesikker på

tusen takk. da blir det nok en av dem isteden. skalerer de dårlig eller er 7850 bare så mye dårligere? har btw et 7770 i testbenken min og er veldig veldig positivt overrasket :) knall ytelse for 900 kr ass :D

Lenke til kommentar

1x 670 eller et fabrikkoverklokket 7950 > 2x 7850 så lenge AFR er inne i bildet, det er jeg bombesikker på

tusen takk. da blir det nok en av dem isteden. skalerer de dårlig eller er 7850 bare så mye dårligere? har btw et 7770 i testbenken min og er veldig veldig positivt overrasket :) knall ytelse for 900 kr ass :D

Alt jeg har sett er at de skalerer glimrende, men man kan ikke forvente at frametimes matcher 670 eller et fabrikklokket 7950.

Pixmania sitt 7950 kort bruker dualx kjøleren, trodde den var bra jeg.

Ser ut som jeg har oversett noe, siden jeg kun fant dette for et par dager siden.

Lenke til kommentar

Kan jeg regne med opptil 50% bedre ytelse fra HD6950 til HD7950? Tenker hovedsaklig på DX10/11 titler som GCN er optimalisert for mens DX9 ofte "yter bedre" på eldre arkitektur.

Vurderer å selge mine HD6950 (så lenge man får litt igjen) og kjøpe et HD7950 nå som prisene nærmer seg 2000,-, men hvilke kort har gode kjølere uten å ta for mange slotter? Må jeg bruke 3-4 slotter så skal jeg alltids få det til dog.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kan jeg regne med opptil 50% bedre ytelse fra HD6950 til HD7950? Tenker hovedsaklig på DX10/11 titler som GCN er optimalisert for mens DX9 ofte "yter bedre" på eldre arkitektur.

Vurderer å selge mine HD6950 (så lenge man får litt igjen) og kjøpe et HD7950 nå som prisene nærmer seg 2000,-, men hvilke kort har gode kjølere uten å ta for mange slotter? Må jeg bruke 3-4 slotter så skal jeg alltids få det til dog.

Ser slik ut: http://www.computerbase.de/artikel/grafikkarten/2012/test-amd-radeon-hd-7950-mit-925-mhz/5/

Sapphire-modellene er de jeg holder en knapp på, de gjør det bra i tester og du får enkelte modeller med en solid fabrikkoverklokk.

Lenke til kommentar

Da slenges den inn :thumbup:

EDIT:

Apropo kort så er da disse å anbefale?

http://www.komplett....0202&sku=750208

Det tyngste (noen få gram) virker som har alle utgangene i "native" størrelse fremfor det andre hvor man er avhengig av overganger. Siden jeg bruker flere utganger er det kjekt med standard størrelse. Står også noe om at den versjonen av kortet støtter 6 skjermer, men er det riktig?

*To support 3 displays, one of the monitors has to support DisplayPort

*With Sapphire Flex Technology, this requirement will be no necessory

Selv om det ikke står noe om 6 skjermer på Sapphire sine sider så er det lovende at man kan få til 3 skjermer med gamle ikke-dp utgaver :).

http://www.sapphiret..._Eng_apply.html

Har noen år kjørt en 50" plasma (hdmi) og U2711 (dvi) og skulle gjerne hatt opp en eldre 24" 16:10 i vertical stilling i tillegg, så det passer bra.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Registrerer at jeg etter oppdatering til 12,8 driveren har ett kjøligere skjermkort :-) En nedgang på 3 grader i idle og 2 grader under full load.

Små marginer ja, men har konstant temperatur innendørs med termostatstyrt oppvarming.

Så jeg ser ikke at "områdetemperatur" har hatt innvirkning på nye tall.

Fler enn meg som opplever dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...