Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkelig stille rundt 7990 om dagen. Er ikke lenge til det blir lansert...

Er det noe å vente på da? :p

Lavere pris for 690 kanskje ;)

Også fullt mulig at AMD klarer å koke opp bedre drivere over sommeren nå:

http://www.rage3d.com/board/showpost.php?p=1336938236&postcount=26

There should be a public announcement today, but I have been allowed to share this info right now:

- AMD will end monthly Catalyst driver releases starting with Catalyst 12.5 (which won't exist). They have decided to focus harder on quality and improvements vs regular updates which may not bring many new things. This way there will be no need for two separate driver development paths every month: one to get the official WHQL driver and another that keeps doing the regular driver development.

- We should expect more "hot fixes" and "preview drivers" when new games are released or urgent fixes are required.

- There is a beta driver we are testing right now that fixes the Eyefinity tearing on the third monitor when mixing outputs. I have verified that it works with Souther Islands based cards, so I don't know if it will work with previous cards. Anyway, if no major issues are found, this driver should be publicly available next week.

Lenke til kommentar

Med 12,6 beta får jeg flickering på icon baren når jeg drar opp og ned på side baren.

Det kommer og opp slick flickering i video sekvensene i BF3. Blir vel å gå tilbake til 12,4 som jeg brukte.

Måtte jo prøve. 200 poeng mer i 3dm11 enn med 12,4 da. Ikke nøye.. Bedre med noe uten glitcher enn med å litt høyere sum

Lenke til kommentar

Regner med det blir forskjellige resultat fra forskjellige folk. Er ikke å forvennte noe annet.

Kan jo hende att det kommer vekk om jeg tester igjenn, men er på 12.4 WHQL nå uten cap.

Ser ikke sp mye forksjell på ting med å uten. Så spiller ikke jeg MP på BF3 feks heller da. :tease:

Lenke til kommentar

Kanskje ot dette her, men er det bare jeg som må le, når folk selger 7970 kortet sitt for under 3 lapper for å kjøpe to stk nye gtx 680 for å kjøre sli? Har propagandaen tatt så godt tak i folk at de ikke skjønner at 7970 cf yter like godt allover?

Lenke til kommentar

Kanskje ot dette her, men er det bare jeg som må le, når folk selger 7970 kortet sitt for under 3 lapper for å kjøpe to stk nye gtx 680 for å kjøre sli? Har propagandaen tatt så godt tak i folk at de ikke skjønner at 7970 cf yter like godt allover?

Man blir fort blind vettu av de ekstra 10fps'ene i BF3.

Ytelsen på et overklokket 7970 kort er ikke så ille, men man må huske på at ikke alle sammen overklokker og det finnes nok av Pappa gutter som på død og liv må ha det beste på markedet, sånn sett så er vi unike i norge siden vi som regel har råd til det også.

Lenke til kommentar

mer ytelse + mindre støy + mindre strømforbruk.. = grunnlag for bytting.

just my 2 cents..

Lenke til kommentar

mer ytelse + mindre støy + mindre strømforbruk.. = grunnlag for bytting.

just my 2 cents..

10% mer ytelse, 20W mindre strømforbruk, og mindre støy for 1500 kr?

Ikke en særlig god deal i mine øyne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

@Fiveinline Har ikke driverne i cf blitt forbedret siden i slutten av mars?

@Arni90 Gir virkelig 680 sli 10% bedre ytelse enn 7970 cf i relevante spill, selv om Batman drar ned voldsomt i disfavør amd? AMDs frekvenser er jo sykt lave i forhold til stock spenning. Drar en slideren opp til 680 hastighet, vil vel kortene matche hverandre noenlunde likt. Jeg er også intressert i høyere oppløsning enn 1920x1xxx.

Når det gjelder støy, vet jeg ikke hvordan 7970 kort med tredjepartskjølere støyer. Har sett noen 680 brukere som klager på støy til og med fra ikke referanse kort. For min del vil sli eller cf være totalt uaktuelt uten vannkjøling.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

@Fiveinline Har ikke driverne i cf blitt forbedret siden i slutten av mars?

@Arni90 Gir virkelig 680 sli 10% bedre ytelse enn 7970 cf i relevante spill, selv om Batman drar ned voldsomt i disfavør amd? AMDs frekvenser er jo sykt lave i forhold til stock spenning. Drar en slideren opp til 680 hastighet, vil vel kortene matche hverandre noenlunde likt. Jeg er også intressert i høyere oppløsning enn 1920x1xxx.

Når det gjelder støy, vet jeg ikke hvordan 7970 kort med tredjepartskjølere støyer. Har sett noen 680 brukere som klager på støy til og med fra ikke referanse kort. For min del vil sli eller cf være totalt uaktuelt uten vannkjøling.

680 stock mot 7970 stock tenkte jeg der ;)

Overklokking med AMD og CFX er et helvete, etter å ha hjulpet en venn med feilsøking de siste to ukene er dette helt klart et problem.

http://www.techpowerup.com/reviews/VTX3D/Radeon_HD_7970_X-Edition/

7970 @ 1050MHz core er omtrent identisk med 680 ved 1920x1200 og bedre ved høyere oppløsninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...