N o r e n g Skrevet 25. april 2012 Forfatter Del Skrevet 25. april 2012 Syns det faktisk er greit at de kritiserer AMD for dårlig driverstøtte, 5 måneder uten driveroppdateringer for CFX + eyefinity er faktisk ikke akseptabelt. Er dog helt enig i at en LGA2011-plattform hadde vært fordelaktig, selv om et NF200-utstyrt hovedkort hjelper noe på båndbreddeproblematikken. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 (endret) Syns det faktisk er greit at de kritiserer AMD for dårlig driverstøtte, 5 måneder uten driveroppdateringer for CFX + eyefinity er faktisk ikke akseptabelt. Er dog helt enig i at en LGA2011-plattform hadde vært fordelaktig, selv om et NF200-utstyrt hovedkort hjelper noe på båndbreddeproblematikken. jeg sitter igjen med akkurat samme inntrykk (og ja, jeg har testet begge) - på nvidia fungerer alt bare BEDRE. leser dere artikkelen står det en edit der hvor det fremgår at testeren også har kjørt SLI / Crossfire med to kort og fremdeles er av akkurat samme oppfatning. EDIT: samme med flimring i windows (2d) dette er ikke borte på alle kort.. på 120Hz skjermer. Endret 25. april 2012 av **dp** Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Er det noen her inne med høy ASIC + vann som tørr og se om dem kan få 1,4ghz med Trixx? Vet at det er noen på 1,35Ghz hvertfalt Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Syns det faktisk er greit at de kritiserer AMD for dårlig driverstøtte, 5 måneder uten driveroppdateringer for CFX + eyefinity er faktisk ikke akseptabelt. Er dog helt enig i at en LGA2011-plattform hadde vært fordelaktig, selv om et NF200-utstyrt hovedkort hjelper noe på båndbreddeproblematikken. Kritikken er velfortjent den, men da i en artikkel, ikke i en review imho... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. april 2012 Forfatter Del Skrevet 25. april 2012 EDIT: samme med flimring i windows (2d) dette er ikke borte på alle kort.. på 120Hz skjermer. Akkurat den buggen er forlengst fikset i WHQL-lanserte drivere, det er mer CFX-situasjonen generelt som er rimelig uggen nå. Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 (endret) Testet den nye 12.4 med 12.3cap1 P24281 3DMarks da med cpu på 4.8ghz kort på 1150-1750. Her er med 11.12 driveren. Cpu 4.8ghz P26128 3DMarks samme clock på kortene. Endret 25. april 2012 av boarderxtrem Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Med 12.3 hadde jeg rundt 10400 GPU score, kortet på 1320Mhz Med 12.4 hadde jeg 10707 GPU score, kortet på 1310Mhz Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. april 2012 Forfatter Del Skrevet 25. april 2012 Med 12.3 hadde jeg rundt 10400 GPU score, kortet på 1320Mhz Med 12.4 hadde jeg 10707 GPU score, kortet på 1310Mhz Prøvde akkurat noen runder med Trixx og >1.3V: På 1300/1700mV har jeg klart 1337/1820MHz i 3DMark11 På 1360/1600mV klarte jeg 1350/1750MHz i 3DMark11, jeg kræsjet på 1360/1750 Jeg har 77.8% ASIC og kunne sette opp til 1381 mV, i GPU-Z ble det målt til 1301-1315mV under load Fikk også noen midlertidige artifakter etter å ha kjørt ca 10 minutter på ca 1.35V, men de er heldigivs borte nå etter 10 minutter hvile og lavere klokker og spenninger. Virker som om det bygget seg opp noen varmelommer, jeg har ikke lyst til å ta fra hverandre loopen for å prøve å sette på fullcoverblokka på nytt nå. For øyeblikket avinstalleres Trixx. Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 La inn 11.12 driverne igjen. her er uten cap 1150-1750 Cpu 4.8ghz det jeg kjører den på til vanlig. 3DMark Score P26058 Graphics Score 35879 Physics Score 15988 Combined Score 12362 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 (endret) jeg sitter igjen med akkurat samme inntrykk (og ja, jeg har testet begge) - på nvidia fungerer alt bare BEDRE. Jeg ville vel moderert denne teksten til å si at GTX680 SLI fungere vesentlig bedre i SLI enn HD79xx-CF for øyeblikket. Riktignok elendig av AMD å ikke få orden på dette etter 5 måneder som Arni uthevet. Personlig tror jeg at bytte av HD6950 utsettes til lanseringen rundt jul med mindre det kommer noen helt fantastiske priser på DCUII kort fra en av aktørene. EDIT: (OT, men siden mange BF3 spillere er her) Jeg har lyst til å gi BF3 en "go". Men med HD6950@stock og [email protected] og skjermen på 1080p60 for øyeblikket, hvilke instillinger bør jeg sette for å få frem godt med eyecandy og en grei FPS for single player? Det har vært mange diskusjoner rundt AA etc. Har Catalyst 12.4 WHQL med CAP12.3-1 EDIT2: (OT) Selv om dette er på sidelinjen må jeg si at TW2 nå for tredje gang har skuffet meg selv med Enhanched Edition hvor jeg forøvrig måtte laste ned 12GB med patchdata hele 2 ganger + forsøke litt selvmikk med enkeltvise hvistnok korrupte filer fra første første nedlasting og endte i går opp med å måtte laste ned 17GB på nytt fra Steam for full reinstallasjon. Jeg ser ikke helt hvorfor denne tittelen får så enorm god kritikk. Selv med 360 kontroller som skal forbedre gameplayet på PC synes jeg UIet er usedvanlig kronglete, uttrykkene i menyene er "helt borti natta" og jeg synes ærlig talt grafikken er middels dårlig selv på Ultra@1080p60 hvor "ubersampling" og "cinematic dof" slås av (ikke kraftig nok kort), samt at alt rundt AA settes til "Application controlled" i CCC. Grafikken jeg ser i alle reviews virker dog en del bedre og forstår ikke helt hvordan det har seg. Nå har jeg gitt TW2 riktignok 3 kun korte sjangser men det er bare noe merkverdig dårlig over hele spillet og hadde jeg orket å spille det lenger hadde jeg vel hatt flere svakheter å kritisere det for. Skyrim har helt klart mange svakheter men det tok tak i meg på en helt annen måte og engasjerte meg, ME3 har også svakheter men dro meg inn i mange timer der også. TW2 gir meg grimaser og gruff fra start av og stor trang til å legge det fra meg. Jeg prøver men klarer ikke forstå hvorfor TW2 skal være så bra og hvertfall ikke hvorfor man mener at grafikken skal være bra. Har også forsøkt på 2 forskjellige skjermer for sikkerhets skyld. Og jeg så ærlig talt ikke særlig forskjell i grafikken på TW2 v2.0 og TW2 EE på min maskin. Endret 26. april 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 EDIT: samme med flimring i windows (2d) dette er ikke borte på alle kort.. på 120Hz skjermer. Akkurat den buggen er forlengst fikset i WHQL-lanserte drivere, det er mer CFX-situasjonen generelt som er rimelig uggen nå. "forlengst" vet jeg ikke, har ikke testet siste driver, men jeg har buggen enda med 12.4 beta (8.960 15. mars). Har jeg spillt et gammelt spill, må jeg restarte maskinen etterpå for å unngå flimmer i f.eks firefox. Skal teste siste driver når jeg kommer tilbake til leiligheten i mai, håper det er løst til da Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 dette er riktig. buggen er fremdeles der på noen kort - mulig disse er defekte. (jeg har vært borti flere tilfeller) Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Installerte 12.4 og *pang* smalt det til med 0x116 bsod igjen. Var ingen problem med 8.97 beta driveren... Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Installerte 12.4 og *pang* smalt det til med 0x116 bsod igjen. Var ingen problem med 8.97 beta driveren... tross alt bare 4300kr du betalte.. forventer du noe bra? Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Nja, det er snart tre måneder siden jeg kjøpte kortet så burde ikke være for mye å forlange en driver som ikke lager bsod hvert 10 minutt. 1 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Nja, det er snart tre måneder siden jeg kjøpte kortet så burde ikke være for mye å forlange en driver som ikke lager bsod hvert 10 minutt. Prøv med fresh W7 install. Det er desverre sånn livet er med AMD Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Been there, done that. Har til og med byttet systemdisk. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Er vel en defekt på det korte da Du får sende det inn Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 Jeg prøver men klarer ikke forstå hvorfor TW2 skal være så bra og hvertfall ikke hvorfor man mener at grafikken skal være bra. Har også forsøkt på 2 forskjellige skjermer for sikkerhets skyld. Og jeg så ærlig talt ikke særlig forskjell i grafikken på TW2 v2.0 og TW2 EE på min maskin. Her er Cinematic DOF satt på, det får spillet til å se noe dårligere ut. Fortsatt er det en veldig pen stil. Om du ikke liker Witcher 2 er det fullt forståelig, spillet er helt klart ikke for alle. Det er ikke det minste redd for å slenge enorme mengder informasjon i ansiktet ditt og forvente at du skal være interessert, og det er definitivt ikke alle som vil like å være låst til Geralt og hans noe låste syn på verden. Det Witcher 2 gjør virkelig bra er å fortelle hvordan Geralt lever og hvordan verdenen er fra hans noe gråe perspektiv, samtidig betyr det at du har ikke samme oversikt gjennom spillet som du får i andre spill. Skyrim er en helt annen form for RPG, det er i langt mindre grad historiedrevet og i langt større grad drevet av utforskning. Når jeg spiller et Elder Scrolls-spill kjeder jeg alltid vettet av meg siden det man kan gjøre er alt og samtidig ingenting, du har ingen mål i spillet og historien er forferdelig kjedelig. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 (endret) Jeg kjøpte et HD7950 i starten av februar. Fikk en del 0x116 bluescreens med kortet, så sendte tilbake til komplett. Fikk et nytt kort i retur, men får 0x116 med dette også! Jeg har Catalyst 12.3 installert. Med mitt gamle HD4870 fungerer pc'n knirkefritt. Det må da være et driverproblem? Har Corsair AX750 PSU. Merk deg at denne feilkoden rammer både nvidia, amd og interne grafikkløsninger, og har en myriade årsaker og eventuelle fixer. Det som ofte er et faktum, er at det aktuelle kortet med med denne feilen, som oftest fungerer feilfritt i en annen PC. Så mye av problemet kan ligge andre steder enn kortet selv, f.eks. hovedkortets bios etc.. Rams opp all hardware du har og hvilken bios du har på hovedkortet, samt eventuell overklokking og detaljene på denne klokken, så skal det vel muligens kunne oppdrives noen mulige fixer.. At komplett gir deg nytt kort, betyr ikke nødvendigvis at det gamle var defekt, de kan ha latt dette gå for god fisk da testingen av dette kunne dratt ut i det lange og brede, og heller ga deg et nytt.. Det er mulig at det var defekt, og også det nye, men det vil jeg si er rimelig usannsynlig.. Endret 26. april 2012 av Ourasi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå