Gå til innhold

nex5n adapter og objektiv

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ett sony nex5n men er ikke helt fornøyd med skarpheten til objektivet. 18-55mm som fulgte med.

På e-bay finner jeg adaptere:

fks:

http://www.ebay.com/itm/Fotga-Nikon-G-Sony-NEX-5N-NEX-C3-NEX-VG10-NEX3-NEX5-E-Mount-Adapter-Ring-/260903973008?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cbf16b090

http://www.ebay.com/itm/Canon-EOS-Lens-Sony-E-Mount-Adapter-Camera-NEX-7-NEX-5N-NEX-C3-NEX-VG10-/390380005746?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5ae4762972

Men de billigste bør man kanskje unngå?

Jeg har lyst på objektiver som er bra til øyeblikksbilder/actionbilder, landskap og en telelinse for å ta bilder av dyr/fugler.

Først og fremst er jeg interessert i ett til actionbilder og vil da ha ett som kan ta i mot mye lys, men som ikke har alt for liten brennvidde, jeg vil ha litt dybdeskarphet.

Hvilket merke objektiv gir mest for pengene?

Jeg tenker på objektiver som ikke er alt for dyre. Under 10.000kr.

De objektivene som passer til nex5n adapteret, er de i samme størrelse som fullformat eller er det forskjell på størrelsen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper du adapter til Canon eller Nikon får du ikke autofokus. Med Canon Eos-adapter kan du ikke justere blender heller. Skal du ha adapter med AF må du kjøpe det som er beregnet for Sony-objektiver, http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2394999,00.asp

Hvis jeg skulle kjøpt adpater til et speilløst kamera ville det vært for å bruke linser jeg allerede eide. En del kjøper også for kunne bruke eldre lyssterke manuell fokus linser som er mye rimeligere i innkjøp enn tilsvarende nye linser. Det er litye poeng i å kjøpe adapter for å bruke sammen med nye Canon/Nikon-linser hvis du ikke har disse allerede. Da er det bedre å kjøpe linser bergent for NEX som gir full funksjonalitet med kameraet. Det er dessverre et begreset utvalg foreløpig, men det vil nok bli bedre. Den lengste telen du får i øyeblikket er superzoomobjektivet 18-200mm.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har den fotga adapteren til mine nikonobjektiver som jeg bruker til nex 5n.med den kan man styre blender på objektiver uten blender ring.Jeg kjøpte også 3 kompakte og billige gamle nikonobjektiver til bruk med nex 5n, series e 28/2.8 og 100/2.8 og nikkor ais 50/1.8.disse er meget bra!og manuel fokus og nex 5n er veldig lett. betalte 1300,- for de 3 objektivene.

disse 3 objektivene samt Sony nex 5n, 18-55 og 16/2.8 veier rundt en kilo og gir meg mange fotografiske muligheter til en billig penge.

angående originale Sony e objektiver er Sony e 55-210 den langste telen.

I følge rykter skal sony komme med opptill 6 nye objektiver i år, så vi for håpe på noen kompakte kvalitets fastbrennvidder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...