MrAvionics Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Hei. En kompis kjøpte disse idag: Corsair 8GB DDR3 Hovedkoret er dette: Asus Hovedkort Pcen starter men kommer ikke noe bilde. Funker ikke med de gamle heller. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Gamle? Dette høres for meg ut som det er et ram/hovedkort problem eller en av delene er defekte. Har du en kingston 1333 mhz ram brikke (Spiller ikke noen rolle om det er 2/4 GB) ram, så ville jeg prøvd den bare for å utelukke om det er noe problem med hovedkortet. Hvis en av ram brikkene funger ville jeg forsøkt å oppdatere bios først. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 kan noe ha løsnet da du tafset rundt inne i maskinen? sjekk p8 og pci-e forsyningen. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 9. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2012 Både pci-e støm er i og 8 pin. Det som er rart er at de gamle brikkene funket idag men etter å prøvd med de nye så virker ikke de gamle igjen heller. cpu led lyser rødt Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=353923 Vil ikke den funke fint? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 9. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2012 ?? Det er ddr2 Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 det hovedkortet har en knapp (tror den er ved ram slotene helt ute ved kanten på kortet) som heter RAM_OK har du prøvd å trykke på den? brikkene MATSRL linket til kan ikke brukes til det hovedkortet da de som du observerte er DDR2 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Beklager, den der skulle egentlig på et annet innlegg Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 9. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2012 Skjedde ikke noe da. Lenke til kommentar
TerrificX Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Hei. Det er jeg som sitter og sliter med HK. Da jeg trykket på RAM_OK så restarta berre pcen seg.... Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Sikker på ram brikkene ikke er løse? Var det slik du kombinerte forskjellig rambrikker? Så kan det være årsaken det ikke virket andre gang, ellers begynner jeg å lure om ram brikkene er støttet i utgangspunktet. Når ram brikkene fungerte prøvde du å oppdatere bios da? Noen ganger må du restarte maskinen en del ganger, slet sist gang jeg drev med det, men hvis det heller ikke løser seg, må det være en form av komflinkt et sted. Endret 9. januar 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 9. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2012 De sitter vist riktig inne. Kombinerer ikke forskjellige. Men det som er rart er at de som fungerte før idag heller ikke fungerer nå. Ikke oppdatert bios etter at de gamle virket. Og de brikkene er vel støttet ??? Lenke til kommentar
TerrificX Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Jeg har satt inn RAM brikkene i forskjellige slotta og forskjellig rekkefølge. ingenting virker, har snakket med komplett men han jeg snakket med kunne ikke hjelpe meg. Han sa at RAM brikkene støtta dinna type HK Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 9. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2012 Ramme skal passe i følge corsair sin hjemme side. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Men det som er rart er at de som fungerte før idag heller ikke fungerer nå. Det var rart, om du hverken har overklokket eller gjort noe endringer også slutter plutselig rambrikkene å slutte å fungere? Kan det være statisk eleksitet, ellers er jeg tom for ideer, muligens hovedkortet som er defekt eller dårlig. Prøvd å tatt ut bios batteriet i 20 sekunder? Selv måtte jeg det, men kan jo være en svakhet i enkelte av hovedkortene. Hvis heller ikke det virker, må noe virkelig uheldig ha skjedd. Endret 9. januar 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Resette bios?! Ikke uvanlig at hk får hikke om en begynner å bytte på minne, noe som forklarer at de gamle heller ikke fungerer. Reset bios og forsøk å starte gang på gang. Lenke til kommentar
TerrificX Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 hvordan gjør det når jeg ikke får opp skjermen ? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Jumper på hovedkortet eller knapp C_Cmos. se manual Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå