Firkantbar Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Jeg studerer nå i Sogndal, og der jeg bor er det nettverk med kabel hvor jeg får nett uten å måtte logge på. Problemet mitt er at når man åpner nettleseren, må man logge på nettet derfra. Sikkert et navn for dette som ikke jeg vet, og mulig dette er feilpostet også for den sakens skyld. Det jeg lurer på, er om det finnes noe program for å slippe å måtte logge på for hver gang man mister nettet? Det er ganske ustabilt her, så det skjer flere ganger i løpet av en time. Mener å huske noe om Gnome, kan det stemme? Håper jeg har forklart meg sånn tålelig forståelig, og at det finnes hjelp å få! Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Du må prøve å gi oss litt mer informasjon om hva slags side du skriver inn login/passord på. Er det en side som tilhører ISP, en studentsamskipnad, eller er det den trådløse routeren du logger på ? Du kan kanskje fortelle mye ved å gi oss tittel og web-adresse til denne siden. Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 9. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) https://monostudby2.hisf.no:8001/?redirurl=http%3A%2F%2Fwww.diskusjon.no%2F Siden heter Brukarautentisering nettverk studentby SISOF/HiSF Det er altså i selve nettleseren jeg må taste kose og brukernavn for å få tilgang til nettet. Ikke i "OS". Endret 9. januar 2012 av Haageen Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) kan ikkje chrome lagre det for deg? Endret 9. januar 2012 av sogndal94 Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Finnes en plugin som heter "autologin4chrome", den kan kanskje forenkle jobben en del men uten å vite mer hvordan denne type autentisering foregår (på et teknisk nivå) så er det litt vanskelig å få til noe mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå