Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Fysikk - vektorregning, trenger hjelp til å tolke løsning.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Startet akkurat på fysikk i dag, og har ikke hatt det før. Og husker heller ikke så mye fra vektorregningen vi hadde i R2 matte.

 

Så lurer på om noen hadde kunnet sett over løsningen vi fikk av faglærer, og fortalt meg hvorfor jeg det er sånn og sånn enkelte plasser.

 

Link til oppgave m/ svar

 

Spørsmål:

 

Alt er greit fram til der han begynner med sin45 og cos45. Hvor får man dette fra, og hvorfor 45 grader?

 

Og hvorfor regner han ut de 62 gradene på slutten, det stod vel ikke i oppgaven at man skulle finne den vinkelen?

 

Setter stor pris på hjelp, har øvingstime i morgen så finner ut av det da uansett. Men liker ikke å gå til sengs med et uløst problem :p

 

Mvh Pistasj

 

 

 

EDIT : LØST !

Endret av pistasj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

baguett: Vel, ja egentlig - men jeg var fornøyd med at noen få av de ørten bildene jeg knipset der inne fungerte. Det var stinn brakke og kun unntaksvis plass til å ta bilder. Måtte veksle mellom å ta bilder på 30 meters avstand og på en halvmeters avstand - og det var ikke plass til å bytte optikk så ofte som jeg trengte for å få begge deler bra. Slik er det av og til på messene. Noen ganger får vi anledning til å ta bedre bilder på messegulvet - men for en kjapp sniktitt holdt vel dette? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...