Gå til innhold

Hjelp til kjøp av oppgradingspakke

Anbefalte innlegg

Hei, trenger hjelp til å velge oppgraderingspakke til Pcen min.

Her er følgende innmat:

CPU: Intel Core? 2 Duo E8600 3,33GHz, Socket 775, 6MB, 1333MHz, Boxed w/Fan. Overklokka til 4,2 GHz. Vurderer I5 eller I7 prosessor, hvordan er dem i forhold til hva jeg allerede har?

GPU: XFX GeForce 9800GTX+ 765M 512MB PhysX. PCI-Express 2.0, "OC" 2xDVI, HDCP, Graphics Plus. Dette må vell oppgraderes..

4 GB ram

Hovudkort: MSI P7N SLI-FI, nForce-750i SLI, ATX,Socket-775, DDR2, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16.

Strømforsyning: Fortron/Source Epsilon 700W, Blå Vifte, Active PFC, ATX/EPS, SLI, 20/24pin. Dette holder vell en stund, eller?

Kabinettet er Antec Nine Hundred sort miditower, men tenkte å kjøpe ett nytt og finerer kabinett som Fractal Design Define R3 Black Pearl, Xigmatek Elysium Big Tower eller CM Storm Sniper Black Edition. Noe i den duren vertfall.

I tillegg har jeg jo multikortleser, dvd brenner/leser osv..

Men vertfall; ett spørsmål til. Jeg har en reinstallasjons disk til windows 7, kan jeg bruke denne til å installere windows 7 i stedet for det jeg har nå (vista)? Vista er den verste driten jeg har vert borti..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er motivasjonen bak oppgraderingen? Spill eller annet?

spill og videoredigering, mest spill.

Spiller ikke så mye lengre da jeg bare har USB nettverkskort.. nytter ikke spille online med det.

ja, så jeg trenger ett nettverkskort 'og :D

Lenke til kommentar

Man kan jo vurdere i5 2500k, men eneste man får ut av det er at man har 4 kjerner isteden for 2. Så da det nok opp til spillet om det er støttet for å gi bedre ytelse eller ikke.

Videoredigering er nok heller det som gir mest ytelseløft.

Ellers er nok heller bedre å bruke pengene på bedre skjermkort, Nvidia GTX 590 eller Radeon HD 7970 det gir nok muligens mere for pengene så sant prosessoren er stabil.

Recovery plater eller oem funger dårlig hvis man bytter hovedkort.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Man kan jo vurdere i5 2500k, men eneste man får ut av det er at man har 4 kjerner isteden for 2. Så da det nok opp til spillet om det er støttet for å gi bedre ytelse eller ikke.

Videoredigering er nok heller det som gir mest ytelseløft.

Ellers er nok heller bedre å bruke pengene på bedre skjermkort, Nvidia GTX 590 eller Radeon HD 7970 det gir nok muligens mere for pengene så sant prosessoren er stabil.

Recovery plater eller oem funger dårlig hvis man bytter hovedkort.

okidoki, takker for svar! :)

Hmm, har hatt et lite problem helt siden jeg kjøpte den. Pcen fryser av og til (hver 4. time eller no). Ikke alltid det skjer, men av og til. kan det være prosessoren? ligger på 42/51 grader under spilling

spillet jeg har tenkt å bruke mest tid på er skyrim :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...