Bruker-146784 Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Har bestemt meg for å lage mine egne spill nå (har mange ideer). Har bestemt meg for å lage både 2D og 3D spill. For 3D spill har jeg allerede bestemt meg for å bruke Unreal Enginge (funker til så å si alle plattformer). Men jeg trenger hjelp med å vite hvilke språk Unreal Engine bruker. Når det kommer til 2D spill har jeg ingen anelse om hvilken spillmotor jeg skal bruke. Vil bruke en spillmotor som lar emg både publisere spillene mine på Steam, PSN og Xbox LIVE, i tillegg vil jeg at den skal ha mye ”futt” i og ikke slik basic som GameMaker. Om dere har noe tips til hvordan man publiserer spill på disse plattformene eller spillutviklingstips generelt er det bare å si ifra! Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Har en mistanke om at du ikke trenger å bekymre deg for publisering de første 3 årene. * Hvilke(t) slags programmeringsspråk kan du ? * Mange 3D enginer kan nok brukes til 2D spill også med litt tilpasning. Det er jo mange spill med spilleplan i to dimensjoner (platformspill) selv om grafikken er 3D objecter. * Unreal ser ut til å bruke mye et eget script språk. http://udn.epicgames.com/Three/BasicGameQuickStart.html * XNA ifra Microsoft kan du jo også sjekke ut: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb200104(v=XNAGameStudio.40).aspx Lenke til kommentar
ManaSky Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Jeg ville nok lært meg å lage enkle spill før jeg startet å tenke på publisering. Begynn med enkle spillkonsepter som Pong, Tetris eller Asteroids. Så kan du tenke på spillmotor når du har litt mer erfaring. Gode programmeringskunnskaper kan du bringe videre til stort sett alle spillmotorer. Jeg gjentar det igjen, siden du vil ha tips til å lære å lage spill. Lag flere små spill innenfor flere kjente spillsjangre til å begynne med. Lek gjerne med konseptene og sjangrene mens du holder på. Lenke til kommentar
sondrebot Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Er enig med ManaSky, start i det små. Gjerne modifikasjoner til andre spill. Du vil nok finne svar på det meste du lurer på om du besøker ModDB (alternativt IndieDB). Er ikke veldig dreven innen 2D, så kan nok ikke hjelpe deg der, men et kjapt søk ga meg denne siden. Har selv lenge ønsket å starte en mod eller spill, men mangler motivasjonen. Lykke til i hvertfall. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Har bestemt meg for å lage mine egne spill nå (har mange ideer). Har bestemt meg for å lage både 2D og 3D spill. For 3D spill har jeg allerede bestemt meg for å bruke Unreal Enginge (funker til så å si alle plattformer). Men jeg trenger hjelp med å vite hvilke språk Unreal Engine bruker. Når det kommer til 2D spill har jeg ingen anelse om hvilken spillmotor jeg skal bruke. Vil bruke en spillmotor som lar emg både publisere spillene mine på Steam, PSN og Xbox LIVE, i tillegg vil jeg at den skal ha mye ”futt” i og ikke slik basic som GameMaker. Om dere har noe tips til hvordan man publiserer spill på disse plattformene eller spillutviklingstips generelt er det bare å si ifra! vurdert å lage et team? å lage et spill alene er tøft etter hva jeg har hørt. Endret 18. januar 2012 av Dore123m Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Jeg og en gruppe driver å utvikler i UDK nå, og der programmerer vi i UnrealScript som er noe greier Epic Games lagde. Et relativt greit skriptspråk egentlig, jeg lærte det fort, men jeg har samtidig holdt på med programmering lenge. Du kan også bygge videre i UnrealScript ved å bruke C og C++ Moduler, da igjennom DLL Binding. Anbefaler deg å lese UDN, der står det masse om UDK, UnrealScript og technical guides som er et must å lese om du planlegger å programmere noen moduler. Du kan bruke UDK til å lage 2D games også, til en viss grad, du må bruke 3D modeller, men du kan få til side scrolling i ekte 2D stil. Sjekk ut Sidescrolling gem Edit, og ja, du vil trenge et team. Vi er 9 personer atm, av de så kan 5 programmere, 2 lage 3D modeller, 2 lage spill ideer og levels. Vi kommer nok til å være en 12 personer eller noe slikt, da vi trenger folk til å lage lyd og musikk bla. Endret 18. januar 2012 av TheRealL Lenke til kommentar
MrL Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Hadde jeg vært deg hadde jeg satset på Android og iOS. No offence, men det vil være svært overraskende om du noensinne vil lage et 3D spill som slår ann, om du i det hele tatt klarer å lage et 3D spill, de fleste som prøver seg tar seg vann over hodet. Lag heller enkle, avhengighetsskapende 2D spill til f.eks android. Det krever langt mindre av deg, og er i tillegg lang større sannsynlighet for at du kan lykkes, samt langt større sannsynlighet for å tjene penger, enormt mye penger å hente hvis det virkelig slår ann. Endret 18. januar 2012 av MrLG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå