justinvernon Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Hei! Jeg sliter med å forstå forskjellen mellom Phillips sin "Perfect Motion Rate" og vanlig 100HZ, f.eks hos Phillips sine eldre modeller. Kan noen hjelpe meg ved å forklare dette? Takker for svar! Lenke til kommentar
In Ter Face Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 What is PMR (Perfect Motion Rate)? The challenge of all LCD/LED TVs is to manage a great picture quality even during fast motion to avoid image Blurring, Judder and other motion artefacts. Within the specifications list, most people focus only on the refresh rate, quoted in Hertz, or rather the number of times the screen is refreshed per second. Other specifications however, influence the picture quality during motion, such as the response time and the processing power of the TV. The response time is the number of Milliseconds each pixel takes to go from Grey around all the colour scheme and back to Grey, while the processing power, is the effectiveness of the software within the TV to manage fast motion such as Perfect Natural Motion. When combining these three elements, the PMR rating is concluded. PMR er altså philips sin måte å beregne hertz, siden de mener at flere faktorer burde være med i beregningen. 400Hz PMR er altså ikke det samme som 400Hz. Skjermen kan godt ha mye lavere frekvens enn det. Lenke til kommentar
samco Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Phillipsen er nok bedre, mener jeg har lest de er virkelig 200hz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå