Simkin Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Ja det går virkelig unna. Newegg solgte ut alle sine kort rimelig fort idag tidlig også. Kun 25 stk igjen på komplett as we speak Endret 9. januar 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
Populært innlegg N o r e n g Skrevet 9. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 9. januar 2012 !WARNING! Wall Of Text !WARNING! Når jeg leser slike anmeldelser fra hardware.no er det innlysende hvorfor dere ikke fikk kortet ved papirlanseringen for tre uker siden. I likheten med lanseringen av Radeon HD 5870 for over to år siden er det snakk om en nesten helt ny arkitektur, og en helt ny produksjonsprosess. HD 5870 var på ingen måte en ny arkitektur. Det var en RV 770 med alle enheter doblet med unntak av bussbredden, og litt tweaks for lavere strømforbruk. De siste månedene har vi sett flere hovedkort komme på markedet med PCIe 3-støtte, så vi er godt på vei. Prosessorer finnes det imidlertid ingen av enda, men det er forventet at de kommende Ivy Bridge-prosessorene til Intel vil støtte dette. LGA2011 og X79 har da vitterlig PCIe 3.0-støtte? Anandtech testet dette og fant ut at det fungerte. Ytelsesforskjellen er også minimal. HD 7970 er et entusiastskjermkort og det kraftigste skjermkortet med én kjerne AMD leverer, så at effektforbruket sniffer på 300 W under full belastning i spill er ikke overraskende, men det er litt høyere enn vi hadde håpet. 97W idle og 293W load på grafen For det første sier dere jo selv at kortet idler på <27W, som betyr at 80W kan sløyfes. For det andre henger ingen av deres målinger på grep med hva alle andre anmeldelssider får, særlig når man sammenligner de tydeligvis "supereffektive" Nvidia-kortene mot AMDs kort. Ved 1920 x 1200 piksler er det snakk om hele 74 FPS, det er nesten 10 FPS mer enn Nvidias kraftigste skjermkort fra forrige generasjon. Godt over 25% forbi 6970 og 15% foran GTX 580. Hvorfor tester dere BF3 i dx10? Hvorfor gir dere ikke forskjeller i prosent istedet for intetsigende fps-tall? Hva med problemstillingen spillbart eller ikke spillbart? Er du kun ute etter mest mulig ytelse for pengene er nok GTX560 Ti SLI veien og gå, Dere kan ikke alvorlig anbefale å gå for et SLI-oppsett framfor et enkeltkort? Det er ingen grunn til å gå for to svakere skjermkort når du kan få et kort som yter like bra. Jeg gidder ikke ta opp alle svakhetene, men nevner i fleng her: varme, støy, ytelsesproblemer, drivere, skaleringsproblemer, oppgraderingsmuligheter, stabilitetsproblemer. Dere har også klart å unngå overklokking totalt, det er utrolig når dette kortet er en overklokkingsdemon ikke sammenlignbart med noe annet kort tidligere. Dere i redaksjonen på hardware.no burde ta et alvorlig grep på kvalitetskontrollen deres. Denne anmeldelsen er ikke bare svak på presentasjon og skikkelig kommentering av resultatene, dere klarer i tillegg å lire av dere feilinformasjon og å legge til meningsløse tester som en dx10-test i 2012. Å totalt mangle dx9 og OpenGL er også svakt. 17 Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Venter spent på hva 7950/7870 kan tilby. Lite vits i 7970 når man spiller på 1080p. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Ser ut som det er noen CFX problemer enda utifra denne testen av pubilisert i går. Håper det kommer nye drivere. http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/XFX-Radeon-HD-7970-3GB-Black-Edition-and-CrossFire-Results/Analysis-and-Concl BF3: nesten 100% skalering. Bra Skyrim???? Meningsløst, 99% CPU og 1% drivere. Problemet er at Skyrim er en konsollport med kvalitetskontroll svakere enn GTA4. Dirt 3: Meget god skalering. Batman AC: Helt klart ikke driverstøtte på plass. Metro2033: meget god skalering. Deus Ex: med tanke på at dette er en relativt CPU-intensiv tittel er dette meget gode resultater. 3DMark11: 100% skalering Heaven: 100% Med tanke på at det er helt ferske drivere på ny arkitektur er dette utrolig bra. 2 Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Jeg har kjøpt Ædda bædda! 1 Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Ser ut som det er noen CFX problemer enda utifra denne testen av pubilisert i går. Håper det kommer nye drivere. http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/XFX-Radeon-HD-7970-3GB-Black-Edition-and-CrossFire-Results/Analysis-and-Concl BF3: nesten 100% skalering. Bra Skyrim???? Meningsløst, 99% CPU og 1% drivere. Problemet er at Skyrim er en konsollport med kvalitetskontroll svakere enn GTA4. Dirt 3: Meget god skalering. Batman AC: Helt klart ikke driverstøtte på plass. Metro2033: meget god skalering. Deus Ex: med tanke på at dette er en relativt CPU-intensiv tittel er dette meget gode resultater. 3DMark11: 100% skalering Heaven: 100% Med tanke på at det er helt ferske drivere på ny arkitektur er dette utrolig bra. bf3 har jo 0% scailing i 2650x1600.. Lenke til kommentar
EnvyAndroid Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Det blir interessant å se nvidia sitt svar på dette, og hvordan prisene vil endres. arni og et par andre her inne tror jeg kunne gjort en veldig god jobb som freelance skribent på hw, og løftet kvaliteten en del. 6 Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 1. Hva kostet 6970 på lansering? 2. Hvordan kommer det til å legge seg i pris om en måned? og etter nVidia sitt utslipp av kort? 3. Når kommer disse kortene til nVidia? (nVidia er IKKE et tema for meg nå siden jeg kjører et AM3 oppsett med eyefinity) Burde jeg kjøpe det nå til denne prisen? Noen som kan svare meg på disse spørsmålene? Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Kjøpte 2 stk. Skal bli digg å game med skapelig settings.. Bye Bye 5870 cf,og dine low settings. Eyefinity 5760x1080 med disse blir knall 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 bf3 har jo 0% scailing i 2650x1600.. Ser det nå, virker som det er noen småproblemer ja. Uansett ikke så voldsomt overraskende. 1. Hva kostet 6970 på lansering? 2. Hvordan kommer det til å legge seg i pris om en måned? og etter nVidia sitt utslipp av kort? 3. Når kommer disse kortene til nVidia? (nVidia er IKKE et tema for meg nå siden jeg kjører et AM3 oppsett med eyefinity) Burde jeg kjøpe det nå til denne prisen? Noen som kan svare meg på disse spørsmålene? 1. Mellom 2800-3000 kr 2. Hvem vet? De har sannsynligvis et nytt prosjekt med tweaks på gang allerede så de kan lansere et mer effektivt "8970" rundt oktober/november før julesalgt. Godt mulig vi får et "8870" med 95% av ytelsen til 50% av prisen om ikke så mange måneder 3. Hvem vet? Noen sier at de fortsatt sitter ved tegnebrettet, andre sier de ikke har kommet seg til tegnebrettet engang. Ingen tykter har sagt de har gjort en "tapeout", altså ferdige tegninger til produksjon ved TSMC, så du kan nok vente over tre måneder. Det gjør jo dette kortet et bedre kjøp også 1 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) 1. Hva kostet 6970 på lansering? 2. Hvordan kommer det til å legge seg i pris om en måned? og etter nVidia sitt utslipp av kort? 3. Når kommer disse kortene til nVidia? (nVidia er IKKE et tema for meg nå siden jeg kjører et AM3 oppsett med eyefinity) Burde jeg kjøpe det nå til denne prisen? Noen som kan svare meg på disse spørsmålene? Hva kortet legger seg på om en måned er det vel ingen som vet, vil tippe du ikke sparer no voldsomt på å vente 1 mnd. når nVIDIA kommer med kort er det vel ingen som vet enda heller, det blir bare spekulasjoner. Endret 9. januar 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Er du kun ute etter mest mulig ytelse for pengene er nok GTX560 Ti SLI veien og gå, Dere kan ikke alvorlig anbefale å gå for et SLI-oppsett framfor et enkeltkort? Dette utsagnet stusset jeg også MEGET over da jeg leste testen i formiddag. Mulig dette var et hasteprosjekt pa avreise til CES, men det var i overkant mye rart her. For min del venter jeg i spenning på 7950. Irriterende at de ble utsatt. Dog passende, siden budsjettet for denne månenden sprakk som en boble Lenke til kommentar
spetter Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Mange her som har tenkt å oppgradere fra 6970 ? Har et 6970 selv, derfor jeg bare lurte Endret 9. januar 2012 av spetter Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Det er DITT behov som avgjør det enten trenger du nytt, ellers så gjør du det ikke. Selv oppgraderer jeg ikke hver generasjon, synes det blir litt drøyt, jeg oppgraderte nå til 7970 fra 4870X2, så da blir det ikke noe nytt for min del før om et par års tid tenker jeg, minst. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Jeg tenker tanken, men det er mye penger som skal ut, og andre prosjekter som bil skal betales. Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Da har jeg endelig bestemt meg, etter timesvis med søking osv. Jeg tar det som kommer først av custom pcb 7970 med svært stille kjøling eller hd 7950. Jeg bruker det i 1920x1200. Sitter nå med 9800GTX og jeg begynner av å bli lei av å kjøre lavere oppløsning ^^ Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Sitter å vurderer selv. Syns prisen er alt for høy for et enkel gpu kort fra AMD. Er jo like mye som 7990 koster / kostet. Virker som AMD bare ser hva nvidia sine tilsvarende kort koster og priser deretter. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 arni og et par andre her inne tror jeg kunne gjort en veldig god jobb som freelance skribent på hw, og løftet kvaliteten en del. Absolutt ikke. Fanboys har vi nok av på forumet. Trenger ikke skribenter som er det også. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Litt rart dere får såpass høye målinger på strømforbruk. det jeg har sett fra andre tester er at kortet drar ca 190W under load. Har selvfølgelig lyst på ett Hw.no måler forbruket for hele maskinen. Derfor de høye tallene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå