Nilsen Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Det tar de seg godt betalt for. Test: AMD Radeon HD 7970 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Fikk plutselig veldig lyst å pensjonere 6950 og hive inn dette. Litt stiv pris, men det koster å være kar. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Er komplett.no tom for de allerede,eller ikke komt ut ennu? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=659711&utm_source=mailbase_all&utm_medium=email&utm_content=prod08&utm_campaign=w0212 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Jøss, endelig et kort som gir nok ytelse til at det kan være verdt å oppgradere fra forrige generasjon! Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Hadde ventet til produsenter som f.eks Sapphire etc. kommer med kort med bedre kjølere. Har aldri synes noe særlig om standardkjøleren. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Fy fader! Dette var AKKURAT det jeg debaterte med for en mnds tid siden.. Så sykt forbedring mot enkeltkjernekort er det lenge siden jeg har sett altså.. In your face bitches.. Lenke til kommentar
lals Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Hadde ventet til produsenter som f.eks Sapphire etc. kommer med kort med bedre kjølere. Har aldri synes noe særlig om standardkjøleren. XFX kommer med et som er overklokket, og med 2 vifter. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=660800 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Ser prisen ligger på ca. 4 500 kr. Det er vel dyrere enn det 6970 kostet da det ble lansert? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Litt rart dere får såpass høye målinger på strømforbruk. det jeg har sett fra andre tester er at kortet drar ca 190W under load. Har selvfølgelig lyst på ett 1 Lenke til kommentar
blinc Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Når det stod "AMDs nye skjermkort er kraftigere enn alt annet" trodde jeg det grusa dagens x2 kort også. Men så feil kan man ta.. Ålreit kort, men jeg hadde ikke forventet noe mindre. Tross alt er det store rom for forbedringer ved 40>28nm Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Var på jobb til 1600, 98 stk tilgjengelig Kom hjem 1700, 72 stk tilgjengelig. Spiste middag 1730 44 stk tilgjengelig Bestilte på 40 tilgjengelig Nå, 28 tilgjengelig Spørs om det ikke blir raskt utsolgt på dette ja Innen jeg skrev dette ferdig så var det plutselig 25 tilgjengelig.. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Det frister noe veldig. Det vil ikke være et veldig klokt kjøp, men et kjøp gjort av barnslig glede er sjelden det. Gleder meg uansett til å lese om resultatene deres med CrossFire om non uker. -Deluze Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) 1. Hva kostet 6970 på lansering? 2. Hvordan kommer det til å legge seg i pris om en måned? og etter nVidia sitt utslipp av kort? 3. Når kommer disse kortene til nVidia? (nVidia er IKKE et tema for meg nå siden jeg kjører et AM3 oppsett med eyefinity) Burde jeg kjøpe det nå til denne prisen? Endret 9. januar 2012 av exburn Lenke til kommentar
Torethu Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Hei er ufaren med skjermkort. har tenkt og putte et slikt kort i maskinen jeg planlegger og bygge i januar. men hva er forskjellen mellom alle di forskjellige asus, xfx , mis osv. er det forskjellikt tilbehør ? hvis jeg skal kjøpe et hvilket skal jeg gå for ? hva vil dere anbefale av di produsentene som er nå ? Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Hei er ufaren med skjermkort. har tenkt og putte et slikt kort i maskinen jeg planlegger og bygge i januar. men hva er forskjellen mellom alle di forskjellige asus, xfx , mis osv. er det forskjellikt tilbehør ? hvis jeg skal kjøpe et hvilket skal jeg gå for ? hva vil dere anbefale av di produsentene som er nå ? Er som regel bare et klistremerke og evt litt variert med kabler. Noen er har også en høyere fabrikert klokkehastighet, men dette kan uansett settes høyere uansett kort. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Dette hadde komplett når de la de ut idag tidlig: Asus, 16 stk - Tomt MSI, 14 stk - Tomt HIS, 17 stk - Tomt Sapphire, 100+ - 4 stk igjen Powercolor, 50stk - 25 stk igjen Gigabyte og XFX kortene har ikke vært på lager i det hele tatt. Endret 9. januar 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Ca. 1000 000,- i omsetning av ett nytt skjermkort til denne prisen, på en nettbutikk, og en halv dag, må vel sies å være en suksess for AMD her i fjorden......... Endret 9. januar 2012 av Ourasi Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Ca. 500 000,- i omsetning av ett nytt skjermkort til denne prisen, på en nettbutikk, og en halv dag, må vel sies å være en suksess for AMD her i fjorden......... Det er nok nærmere 850.000, om ikke mer. Vet ikke hvor mange kort de hadde av Sapphire sitt, da det sto 100+, men de har nå værtfall solgt minst 100stk av de. Endret 9. januar 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Ser ut som det er noen CFX problemer enda utifra denne testen av pubilisert i går. Håper det kommer nye drivere. http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/XFX-Radeon-HD-7970-3GB-Black-Edition-and-CrossFire-Results/Analysis-and-Concl Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Ca. 500 000,- i omsetning av ett nytt skjermkort til denne prisen, på en nettbutikk, og en halv dag, må vel sies å være en suksess for AMD her i fjorden......... Det er nok nærmere 850.000, om ikke mer. Vet ikke hvor mange kort de hadde av Sapphire sitt, da det sto 100+, men de har nå værtfall solgt minst 100stk av de. Justerte det opp til ~1mill., 210 kort + på en nettbutikk, tenk hva dette blir på verdensbasis... Gøy også at denne "allmene tilgjengeligheten i mars" spådd av enkelte med litt grønnskjær i sidesynet ble til de grader nonsense... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå