Gå til innhold

HTC bankes av Samsung og Apple

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare jeg som er fristet til å rette en pekefinger mot Sense grensesnittet?

Det føles rett og slett gammelt ut, og for meg er det en faktor som kan få meg til å velge en annen telefon. Det hjelper ikke så veldig mye på saken at Samsung har overlegne skjermer i forhold til det meste av det HTC kan skilte med.

Lenke til kommentar

Er det bare meg som tror at en samling vanilla android telefoner hadde fått HTC opp igjen? Snakker altså om en portefølje av forskjellige mobiler, i forskjellige prisklasser og til forskjellig bruk. Ikke slik det er i dag men ørten modeller med få eller ingen forskjeller. Og en ny mobil i hver klasse per år. Evig nok. De kunne tilogmed laget sin egen HTC launcher om de absolutt ønsker å gjøre sw på telefonen sin egen. I tillegg kunne de konsentrert seg om å ha gode programmer inkludert i telefonene sine. Det at de da ville fått google oppdateringer med en gang hadde nok fått mange til å holde seg til dem.

Lenke til kommentar

Er det bare meg som tror at en samling vanilla android telefoner hadde fått HTC opp igjen? Snakker altså om en portefølje av forskjellige mobiler, i forskjellige prisklasser og til forskjellig bruk. Ikke slik det er i dag men ørten modeller med få eller ingen forskjeller. Og en ny mobil i hver klasse per år. Evig nok. De kunne tilogmed laget sin egen HTC launcher om de absolutt ønsker å gjøre sw på telefonen sin egen. I tillegg kunne de konsentrert seg om å ha gode programmer inkludert i telefonene sine. Det at de da ville fått google oppdateringer med en gang hadde nok fått mange til å holde seg til dem.

Enig. Trekke litt erfaringer av det Apple gjør. Reduser antall telefoner, og konsentrer seg om å gjøre dem bedre samt holde dem oppdatert.

Lenke til kommentar

... Det at de da ville fått google oppdateringer med en gang hadde nok fått mange til å holde seg til dem.

Nei man ville ikke fått oppdateringer fra Google med en gang selv om htc skulle droppet sense. Det må fortsatt gjøre en jobb for å få all hardware til å fungere med ny androidversjon.

Lenke til kommentar

Enig. Trekke litt erfaringer av det Apple gjør. Reduser antall telefoner, og konsentrer seg om å gjøre dem bedre samt holde dem oppdatert.

Og det er nettopp det HTC planlegger å gjøre i 2012 :)

HTC shifts its handset strategy – Going for quality over quantity

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

For mange telefoner med for små forskjeller. Der er samsung flinkere.

Helt enig med deg. Etter 7 HTC'er kom jeg til at det de serverte var den samme pølsa, i forskjellige lengder. I tillegg til at alle modellene etter Desire ser like ut (med unntak av ChaCha og Desire Z) er det vanskelig å beholde oversikten over modellene deres. Og når de i tillegg dropper plasss til minnekort blir det bare helt galt. Nå har jeg en Galaxy SII, som er overlegen på alle punkter.

Lenke til kommentar

For mange telefoner med for små forskjeller. Der er samsung flinkere.

Helt enig med deg. Etter 7 HTC'er kom jeg til at det de serverte var den samme pølsa, i forskjellige lengder. I tillegg til at alle modellene etter Desire ser like ut (med unntak av ChaCha og Desire Z) er det vanskelig å beholde oversikten over modellene deres. Og når de i tillegg dropper plasss til minnekort blir det bare helt galt. Nå har jeg en Galaxy SII, som er overlegen på alle punkter.

Har du prøvd HTC Sensation XE?

Jeg kunne aldri kjøpt en Samsung telefon slik UIen deres ser ut i dag. Stygg font, stygge ikoner og et generelt barneskole preg over hele UIen....nei huff, de henger ikke mye med i timene.

Lenke til kommentar

Og Sense er bedre? Stygge UI elementer som er fra 2003, helt forjævlig stygg font og overdrevent bruk av fet skrift, sluker ressurser (etter oppstart hadde min DHD 100MB RAM igjen. Dette var uten noen apps installert). Nå er ikke TouchWiz noe særlig bedre på ressursfronten, men den er i det minste hakket penere (synes jeg), dog er asiaterne glade i å bruke mest mulig farger a la Hello Kitty.

Heldigvis kan man bytte launcher eller enda bedre; bytte ROM. Uansett så forblir Sense og TouchWiz stygge defekter og arr i min bok. Leave Android alone!

britney_alone_88u3.jpg

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...