Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Søknad for leie-takere


Anbefalte innlegg

Er en ung student som er lærling pr. dd. og ønsker å søke noen boliger for utleie. Men jeg har hørt at man gjerne må presentere seg for eieren av boligen ved å si litt om seg selv. Noen som vet hva dette kan være i dette tilfellet evt. ramse opp ting som man kan ta med i en typisk "leie"-søknad.

 

Noen forteller meg også at utlandske-bolig-søkere kan være et problem når de skal søke bolig til leie... hva kan man gjøre for å unngå akkurat dette? de får mindre oppmerksomhet og blir ofte avvist...

 

Jeg ønsker gjerne å møte eieren eller evt. møte opp på en visning for å vise hvem jeg faktisk er og utseendet. Er bilde nødvendig i en typisk "leie"-søknad i dette tilfellet?

 

Håper på gode, korte og forståelige svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en ung student som er lærling pr. dd. og ønsker å søke noen boliger for utleie. Men jeg har hørt at man gjerne må presentere seg for eieren av boligen ved å si litt om seg selv. Noen som vet hva dette kan være i dette tilfellet evt. ramse opp ting som man kan ta med i en typisk "leie"-søknad.

 

Noen forteller meg også at utlandske-bolig-søkere kan være et problem når de skal søke bolig til leie... hva kan man gjøre for å unngå akkurat dette? de får mindre oppmerksomhet og blir ofte avvist...

 

Jeg ønsker gjerne å møte eieren eller evt. møte opp på en visning for å vise hvem jeg faktisk er og utseendet. Er bilde nødvendig i en typisk "leie"-søknad i dette tilfellet?

 

Håper på gode, korte og forståelige svar! :)

 

Etter min erfaring er det veldig forskjellig fra utleier til utleier. Om du er usikker kan du jo bare spørre om hva vedkommende ønsker å vite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...