Gå til innhold

effekter av eventuelle periodeforbud mot bruk av dieselbil i Oslo

sinnaelgen

Anbefalte innlegg

jeg vil frem til at mange av disse pressgruppene ikke driver men noen helhetlig tankegang og at det er tvangen som går framfor gulroten.

med andre ord så bryr de seg svært lite om hvordan det vil gå med dem som ikke har eller kan bruke alternativene.

Så... ingenting konkret trafikkrelatert altså.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vil frem til at mange av disse pressgruppene ikke driver men noen helhetlig tankegang og at det er tvangen som går framfor gulroten.

med andre ord så bryr de seg svært lite om hvordan det vil gå med dem som ikke har eller kan bruke alternativene.

Faktisk så er de trafikken det dreier seg om.

Tvangen går på fjerne mest mulig av privatbilene fra veiene samt at prisen på drivstoffet burde være dobbelt så dyrt, samt en del andre tiltak.

.

Lenke til kommentar

Tvangen går på fjerne mest mulig av privatbilene fra veiene samt at prisen på drivstoffet burde være dobbelt så dyrt, samt en del andre tiltak.

.

Jeg har aldri hørt om noen forslag om å doble prisen på drivstoff eller fjerne mest mulig av privatbilene fra veien. Kilder?

(Det vi diskuterer i denne tråden er et rent nødtiltak for korte perioder, ikke et generellt tiltak)

Jeg foreslår du i det minste lager en ny tråd om du skal gå videre med dette her.

Lenke til kommentar

.

Jeg har aldri hørt om noen forslag om å doble prisen på drivstoff eller fjerne mest mulig av privatbilene fra veien. Kilder?

(Det vi diskuterer i denne tråden er et rent nødtiltak for korte perioder, ikke et generellt tiltak)

Jeg foreslår du i det minste lager en ny tråd om du skal gå videre med dette her.

Det er ikke kilder men ønsker fra enkelte pressgrupper for å få ned bruken av privatbilen..

Lenke til kommentar

Jeg kommer aldri til å ta kollektiven uansett, var bra her bussen rakk ikke toget her om dagen og var vel noen sure sjeler da :p. Jeg som kjørte rakk å slippe av en venn at han rakk toget hadde han tatt bussen så hjelpe meg. Elendig uansett hvordan man ser på det.

Lenke til kommentar

Det er ikke kilder men ønsker fra enkelte pressgrupper for å få ned bruken av privatbilen..

'Enkelte pressgrupper'...? Hvis du ikke kan nevne navn og sitere hvor de har kommet med de forslagene du påstår de har, driver du bare med sladder og ryktespredning.

Endret av sverreb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

'Enkelte pressgrupper'...? Hvis du ikke kan nevne navn og sitere hvor de har kommet med de forslagene du påstår de har, driver du bare med sladder og ryktespredning.

Problemet er at det er slik disse pressgruppen driver.

De har et ønske om at man ska gå tilbake til "hest og vogn" og tvinge oss over til å bruke den kollektivtransporten som eksisterer i dag.

Da kommer de med forslag som.for eks at bensinen bur koste 20-30 kr per liter ( dette var diskuter tidligere i en plass ) .

Nå de driver på slik så er det også svært vanskelig å finne kilder på nettet.

Og dermed foregår det i bakgrunnen uten at så mange vet om det

Lenke til kommentar

Og hvordan 'vet' du det da? Jeg kan bare konkludere at du bare gjetter og sprer historier om 'busemenn' siden du ikke har noen kilder å vise til. Jeg tror ikke på draugen, og jeg tror heller ikke på dine historier intil du kan dokumentere de.

Lenke til kommentar

Og hvordan 'vet' du det da? Jeg kan bare konkludere at du bare gjetter og sprer historier om 'busemenn' siden du ikke har noen kilder å vise til. Jeg tror ikke på draugen, og jeg tror heller ikke på dine historier intil du kan dokumentere de.

jeg vet ikke sikkert , men har mistanke når det dukker opp avisinnlegg og uttalelser i media fra tid til annen

Lenke til kommentar

jeg vet ikke sikkert , men har mistanke når det dukker opp avisinnlegg og uttalelser i media fra tid til annen

Avisinnlegg og uttalelser i media er mulige å referere til, hvorfor gjør du ikke det?

jeg har ikke klart å finne dem enda samtidig som jeg vet at det har vært mye snakk om slik ting

Lenke til kommentar

jeg har ikke klart å finne dem enda samtidig som jeg vet at det har vært mye snakk om slik ting

Da foreslår jeg du jobber med å finne referansene dine før du kommer med flere uetterretterlige påstander her. Jeg stiller meg sterkt tvilende til at du evner å fremstille en annen persons synspunkt presist etter minnet.

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

Da foreslår jeg du jobber med å finne referansene dine før du kommer med flere uetterretterlige påstander her. Jeg stiller meg sterkt tvilende til at du evner å fremstille en annen persons synspunkt presist etter minnet.

Hadde jeg tatt det etter hukommelsen så hadde jeg vært enda mer klar i uttalelsene mine.

Hvis man skal være 100% sikker hver gang så hadde bl.a ikke dette forumet eksistert.

når søke orden mine ikke matcher så nytter det ikke å søke etter noe som skal eksistere , spørsmålet er hvor det er hen

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Blir vel lenge stengt denne ruten noe som medfører vel mye forsinkelse fremover ja.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10069414

Splitter nytt togsett ødelagt, trygt å ta kollektivt, heldigvis var det få ombord!

Prøver du å argumentere for at bil er tryggere enn tog? Ellers er det jo ikke akkurat overraskende at det er få ombord når man testkjører togsett.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...