xoura_himori Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Hei. Jeg skal formatere pc'n til mutter og hun vil ha en ekstern hard disk. Det er et par ting jeg egentlig lurer på før jeg starter. Jeg har selv en 3.5" intern hard disk og lurer på om det er snart å kjøpe et kabinett til denne og bruke den som en ekstern hard disk til å lagre bilder og andre filer mens jeg formaterer pc'n. Eller om det er smart å kjøpe en vanlig ekstern hard disk. Jeg lurer mest på dette fordi jeg trenger en ekstern hard disk senere og lurer på om det er smart å kjøpe den nå eller vente så lenge som mulig i håp om at prisene dropper tilbake ned til der de var for ikke så lenge siden (ca 300-400 pr. TB). Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Mange av de eksterne harddiskene har systemer for backup innebygget. Foretrekker selv en ren harddisk uten slikt dilldall. Har du brukt disken en stund er den slitt, og kanskje ikke ideell å ha som backup men fin-fin å ha med som en stor minnepinne dvs flytte data rundtom. Lenke til kommentar
xoura_himori Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 Takk for svaret. Men hva skal til for at jeg skal kunne bruke en vanlig hard disk til å flytte rundt på data. Hard disken er helt ny og jeg jeg trenger i første omgang et stad å ha alle filene mens jeg formaterer pcn. Etter det så lurer jeg på hvordan det vil funke å bruke denne hard disken som en ekstern hard disk til prisene for eksterne hard disker falle eller om jeg burde kjøpe en ekstern hard disk. Var egentlig dette jeg også spurte om i mitt første innlegg men det er litt klønete skrevet Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 En kamerat av meg kjøpte en liten boks til en 2,5" harddisk og den hadde ferdig usb uttak så den ble brukt som en stor minnepinne. Denne får god kritikk: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=603861#extra Det finnes billigere om du ikke trenger usb 3.0, esata osv eller stativer osv. Lenke til kommentar
xoura_himori Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 En kamerat av meg kjøpte en liten boks til en 2,5" harddisk og den hadde ferdig usb uttak så den ble brukt som en stor minnepinne. Denne får god kritikk: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=603861#extra Det finnes billigere om du ikke trenger usb 3.0, esata osv eller stativer osv. Dette var en nydelig løsning på min problemstilling. Da slipper jeg å kjøpe en ekstern hard disk nå. Er det forresten noen som vet noe om eller når eksterne hard disker vil falle tilbake til tilnærmet pris der de var før flommen i Thailand eller hvor det var? Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Jeg fikk en verbatim eller noe 1TB ekstern til jul, faktisk uten strømadapter. Får strøm via usb. Kostet litt over tusen kr tror jeg. Syns ikke det var ille, mtp størrelse og plass, trodde prisene lå høye på slikt etter flommen. Men ser at interne disker fortsatt er drøyt priset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå