Gå til innhold

Slanking og løping - problemer

Anbefalte innlegg

Jeg har nå bestemt meg for å gå ned de 6 kiloene jeg la på meg i et svakt øyeblikk. Et ganske langt øyeblikk for de som lurte. Jeg har derfor rett og slett begynt å spise mindre, men passer samtidig på å spise like variert som før. Jeg begynte første nyttårsdag, men har ikke hatt tilgang på vekt før nå, så jeg vet egentlig ikke hvordan stillingen er, men all logikk tilsier jo at mindre kalorier inn enn ut vil føre til reduksjon, så den biten er egentlig grei.

Jeg trener/løper en del. Det går hardest for seg om sommeren, men jeg prøver så godt jeg kan å holde formen gjennom vinteren med minst 2 økter i uken, som oftest 3. Her er det imidlertid at problemet oppstår. Etter jeg begynte på kaloriunderskuddet har løpingen gått ekstremt dårlig. Jeg føler meg i fin form før jeg starter, men jeg møter veggen med en gang jeg begynner å løpe. Sist jeg løp var planen å løpe en kupert runde på 10 km, men jeg merket raskt hvor tungt det ble og tok heller en mindre runde på 5 km. Jeg brukte 27 minutter!

Nå vet jeg ikke om det er en sammenheng mellom slankingen og de dårlige prestasjonene mine, men jeg kan ikke komme på noe annet som kan ha et slikt utslag. Dette er jo helt motsatt av hva som var planen, jeg slanker meg jo for å forbedre tidene ved å ha mindre fett å drasse på i bakkene.

Jeg skjønner jo at en trenger energi for å kunne prestere, men det er jo forferdelig lite motiverende å løpe rundt med en puls over 200 når andre går forbi deg. Hva er trikset? Må jeg bare leve med dette til slankingen er over? Vil det da være et behov for å trene seg opp igjen?

Jeg vil altså slanke meg raskest mulig, uten å miste formen min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...