Gå til innhold

3D problemer: "Dobbelt" bilde. Prob med spiller, film el. tv?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vært på utkikk etter en 3D blu-ray spiller fordi jeg ikke trodde at min PS3 kunne spille 3d filmer, etter at jeg fikk opp feilmelding når jeg satt inn Pirates i 3D om at spilleren ikke støttet 3D. Etter et tips om å bytte HDMI kabel med 360'en (som er litt dyrere, og tydeligvis 1.4) fikk jeg til å starte 3D-filmen. Men når jeg begynner å se, legger jeg umiddelbart merke til problemer med teksten. Problemet er at (selv med briller) så ser jeg teksten i noen tilfeller dobbelt. Jeg vet ikke om dette er et problem med bildet også, ettersom de fleste scener er relativt hurtige og med masse farger og kanter, så det blir vanskelig å se.

Men tilbake til teksten; Når jeg da tar av meg brillene så ser jeg at bildet er dobbelt, nesten trippelt. Når jeg ser 3D-en perfekt, og tar av meg brillene er bildet såvidt dobbelt.

Det er faktisk sånn at teksten er "dobbel" (og 3d effekt) oftere enn den er ordentlig, slik at jeg i lengden vurderte å bare skru av 3d'en og se den vanlig. Men jeg ga ikke opp på en film til 189,-, så jeg så den ferdig. Jeg kan ikke sikkert verken avkrefte eller bekrefte om dette er et problem med bilde generelt, ettersom scenene beveger seg så raskt og det er vanskelig å få øye på :S

Men teksten er ihvertfall ikke fungerende, så jeg lurer på om dette er et problem med TV'en (har en samsung 46" 3d led 8-serie), om problemet er med ps3'en (har første genrasjon med 60gb hdd (den er byttet ut til fordel for en 250gb hdd), som støtter ps2 spill) eller om problemet er med filmen. Jeg prøvde å bytte språk, for å se om det hjalp men ikke noe der. Jeg prøvde også å endre på 3d innstillingene på tv'en, men heller ingen nytte i det...

Kan noen hjelpe meg? Under legger jeg to bilder, begge er tatt av TV'en (ikke gjennom briller) med 3d'en skrudd på. Det første er "normalt", altså når jeg ser gjennom brillene så får jeg 3d effekten uten problemer. Det andre er slik at jeg ser dobbelt selv gjennom brillene (og jeg får 3d effekten, men den er da irriterendes).

post-182187-0-42706000-1326056891_thumb.jpgpost-182187-0-48723400-1326057137_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først hvilken tv har du? og ps3 er frykterli elendig som en 3D bluray spiller i utgangspunktet

alright en d8000led har hatt den samme selv den er faktisk kurrant på 3D så tvn er utelukket.. Kan mulogens være filmen noen er faktisk utrolig dålig i 3D som alice i wonderland, Men tror bestemt problemet ligger med ps3 som avspiller.

Ps3 er 1.3 hdmi den converterer filmer til 3D med software

Endret av samco
Lenke til kommentar

Først hvilken tv har du? og ps3 er frykterli elendig som en 3D bluray spiller i utgangspunktet

alright en d8000led har hatt den samme selv den er faktisk kurrant på 3D så tvn er utelukket.. Kan mulogens være filmen noen er faktisk utrolig dålig i 3D som alice i wonderland, Men tror bestemt problemet ligger med ps3 som avspiller.

Ps3 er 1.3 hdmi den converterer filmer til 3D med software

Ok takk for svar. Skal muligens kjøpe meg en Blu-ray 3d spiller nå om ikke så lenge, så får se hvordan det blir da! :)

Lenke til kommentar

Not sure if trolling or..

Men, teksten skal være sånn. Når du har 3d så påvirkes den også. Dette er for at teksten skal passe med bildet gjerne etc.

Du bør jo og se at uten briller er resten av bildet uklart og dobbelt vel?

Edit: Om problemet er der med briller på så ville jeg vel sjekket sync på brillene. (er vel aktive briller?)

Test også andre filmer å sjekk.

Endret av Wataboy
Lenke til kommentar

Not sure if trolling or..

Men, teksten skal være sånn. Når du har 3d så påvirkes den også. Dette er for at teksten skal passe med bildet gjerne etc.

Du bør jo og se at uten briller er resten av bildet uklart og dobbelt vel?

Edit: Om problemet er der med briller på så ville jeg vel sjekket sync på brillene. (er vel aktive briller?)

Test også andre filmer å sjekk.

Som sagt så ser jeg i 3D på det første bildet. Der er teksten så vidt overlappende og der funker 3d effekten godt. Men problemet er at teksten er som på det andre bildet alt for ofte, og da er bildet dobbelt - også med briller (selv om du får litt av 3d effekten der også). Ja det er aktive briller, men det er ikke noe problemer med resten av bildet så de er greie. Har lyst å teste med andre filmer, men er ikke så mange som har 3d filmer og jeg gidder ikke å betale opp i mot 200,- viss dette er hvordan de er. Jeg vurderte faktisk å skru av 3den og se den i vanlig 2d, selv om jeg kjøpte den ene og alene for å prøve 3den....

Lenke til kommentar

Kjenner ingen med en 3d film da?

Vanskelig å si hva grunnen er uten det.

Har du flere set briller? Og prøvd alle der? Evt ta med brilla til en butikk de har tvn\der du kjøpte den. Og skjekk på et utstillingsmodell om de er villig med å hjelpe med det.:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...