jimzor92 Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Som tittelen sier, så vil jeg jobbe offshore. Hele livet har drømmen vært å bo i USA, og fram til noen dager siden trodde jeg dette var umulig uten arbeidstillatelse eller green card, for hver 90. dag, må man ut i 10 dager, og å få seg jobb er nært umulig. Det jeg vil få til, er å få meg en jobb offshore, hvor jeg er 2 uker på, og 4 av. Da er problemet med både jobb og at man må ut av landet løst. Problemet jeg har nå, er at jeg ikke aner hvordan. Jeg er 19 år, gikk elektro første vgs, data og elektronikk andre året, og fikk generel studiekompetanse i fjord, altså tredje året. Jeg må ikke nødvendigvis jobbe med elektronikk, bare tenkte det var verdt å ta med i forklaringen. Så som tittelen sier, hva er korteste veien for å få seg jobb offshore? Hvilke yrker er mest trengt? Og hva må jeg gjøre framover for å få dette i gang? Skal forresten i militæret til høsten, så dette er noe jeg skal etter militæret. Men vil begynne å forberede meg allerede nå. Kanskje det er noen av kursene jeg f.eks kan få i militæret? Skal i hæren, burde jeg prøve å heller få en plass i sjøforsvaret? Takk på forhånd for svar! Alt blir satt pris på Endret 8. januar 2012 av jimzor92 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 De fleste tar vel enten brønnserviceteknikerkurs, boredekksarbeiderkurs, eller noe ingeniørutdannelse (prosessoperatør osv). Noen begynner hos hydro på land, og etter en tid med god innsats og fornøyd sjef søker man seg offshore for hydro. Må ha sikkerhetskurs, normalt god helse, bmi på max 30 og det hjelper som vanlig med kjennskap og vennskap. Ut over det er det bare å følge med hvem som får kontrakter og søke som f. Det enkleste er kanskje å starte som dekksarbeider/roustabout. Da hjelper man ved kranløft, rydder og vasker osv og vil man videre kan man søke seg videre etterhvert. Lenke til kommentar
jimzor92 Skrevet 9. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2012 De fleste tar vel enten brønnserviceteknikerkurs, boredekksarbeiderkurs, eller noe ingeniørutdannelse (prosessoperatør osv). Noen begynner hos hydro på land, og etter en tid med god innsats og fornøyd sjef søker man seg offshore for hydro. Må ha sikkerhetskurs, normalt god helse, bmi på max 30 og det hjelper som vanlig med kjennskap og vennskap. Ut over det er det bare å følge med hvem som får kontrakter og søke som f. Det enkleste er kanskje å starte som dekksarbeider/roustabout. Da hjelper man ved kranløft, rydder og vasker osv og vil man videre kan man søke seg videre etterhvert. Ok, takk. Nå har jeg noe å søke rundt på litt hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå