Gå til innhold

Ny PC - installasjonsproblemer

Anbefalte innlegg

Halla!

Driver å bygger ny PC, og ingenting er verre enn når du tror du har fått til alt, men så funker den ikke ved oppstart. Har dobbelt og trippeltsjekket, og tror alt skal være riktig koblet, men det funker fremdeles ikke. Ved oppstart så kommer den vanlige hovedkortskjermen, men så får jeg "Windows is loading files", og deretter går det rett videre til installering av Windows. Tingen er at jeg har to harddisker som jeg tar med meg fra den gamle dataen, en SSD og en vanlig SATA. Begge er operativsystem på, men uansett hvilken jeg velger å boote med fra BIOS, så går det rett til installering av nytt Windows, nesten som om ikke harddiskene er koblet til, selv om jeg finner begge i BIOS. Setter pris på hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Windows partisjon på begge harddiskene mine, så det jeg prøver på er å slå på dataen min. Det skal vel ikke vere noe problem å bruke den Windows partisjonen som er på SSD-disken min, selv om jeg har byttet ut alt av deler, eller tar jeg helt feil?

Edit: Og ikke vet jeg hvorfor jeg får muligheten til å installere ny Windows partisjon når jeg starter opp dataen, kan det ha noe med å gjøre at det ligger en W7 fil på disken?

Endret av Lotzen
Lenke til kommentar

Nå fungerte det, viste seg bare at jeg måtte installere ny kopi av Windows 7 på SSD-disken, og det var null stress. Men det viser seg at Windows Setup starter hver gang jeg starter dataen min, ettersom jeg får valget mellom Windows 7 partisjonen som er på SSD-disken, og Windows Setup hver gang jeg starter dataen. Noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...