Balle Klorin Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Som tittelen sier så har jeg ekstremt treg fart når jeg ser filmer på youtube, enkelte ganger er det så tregt at jeg må la den buffre seg ferdig før jeg kan se. Har samme problem på begge mine pc,er både via kabel og wifi. Har 20mbit linje hos nextgentel og de sier alt fungerer som det skal. Bruker kabel direkte til routeren jeg fikk fra dem også, noen tips hvordan jeg kan løse problemet :S ? Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Har du målt hastigheten inn til pcen din, samt sjekket av pingen er på et godkjent nivå? Om alt er ok og problemet gjelder begge pcene, er jeg ikke sikker, men det kan jo forsøkes å skifte DNS? Lenke til kommentar
3R4 Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Som sagt, gå på speedtest.net og post resultatet her. Lenke til kommentar
Balle Klorin Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 http://www.speedtest.net/result/1694821134.png Alt virker greit på testen. Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Ser i og for seg greit ut den speedtesten. Nå vet ikke jeg hvilket modem du har fra NGT, men hvis det er rutermodem kan du jo forsøke å sette DNS til: 8.8.8.8 og 8.8.4.4 Den første adressen er primary og andre secondary. Lenke til kommentar
slacky Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Har du testet andre nedlastingsmetoder? Om problemet bare ligger på youtube, så kan det hende at QoS tuller, dette kan muligens løses med en 30(-30) restart. - Den lille kanppen bak routeren. Du kan altids logge inn å se om QoS er enablet i routeren, da er det bare å dekativere det. Nå vet jeg ikke om UPnP kan ha noe å si her. Men er vel bare å teste: Deaktiver/aktiver. Om problemet er til NGT, så kan det fungere å bytte DNS, slik Andey- nevner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå