RoXx Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Har seksjonert ut min enebolig til 2 enheter der sokkelen er blitt en leilighet. Hvordan er det med seperasjon av strøm når jeg nå skal selge overdelen? Problemet er at i sokkelen står det varmtvannstanker for gulv-varme som er fordelt i både 1.etasje og sokkel. Dette går på strøm-måleren i 1.etasjen. Må jeg separere dette? Eller kan øverdelen av huset selges "As is" ? Lenke til kommentar
RoXx Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 Bump Bump Bump Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Dette kan du eigentleg gjere akkurat som du vil, men dersom kvar andel ikkje blir heilt sjølvstendige så må dette førest opp som ein heftelse. I dette tilfellet vil vel det enkalste være at første etasje får ein heftelse på at ein må betale for golvvarmen i sokkelleiligheita og for sokkelleiligheita vil det bli ein heftelse på at ein må behalde og vedlikehalde varmtvannsberederen som står i sokkelen. Heftelser vil sjølvsagt påvirke prisen/verdien på seksjonane. Du må derfor sjå om det for deg er lønnsomt å endre golvvarmesystemet slik at kvar bolig får sin eigen bereder som er kobla på kvar sin straummålar eller ikkje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå