Gå til innhold

Nettside for Trondheim Turbuss

Anbefalte innlegg

Har fått i oppdrag av Trondheim Turbuss å lage nytt design til deres nettsider.

Deres nettsider ser pr dags dato slik ut: http://www.trondheimturbuss.no/

Her er mitt forslag jeg skal presentere for dem: http://trondheimlufthavn.net/Turbuss/

Hva synes folket om designet ift det gamle som TT har? Alt er laget av meg. Dette gjelder også bildene, de er det jeg selv som har fotografert, minus noen gamle som jeg har hentet fra Trondheimturbuss.no.

Endret av enva
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stor forbedring i forhold til den gamle siden. Godt jobbet! thumbup.gif

En ting som dog ser litt smårart ut er den dato-knappen på "Bestilling/forespørsel buss", den er ikke på linje med de andre feltene, noe som jeg synes hadde vært mer naturlig. (Er slik i både nyeste Chrome og IE for meg.) :)

Lenke til kommentar

Takker for svar :thumbup: Gjorde som du sa Runar, fjernet "copyright" og beholdt kun "© Trondheim Turbuss AS" - Ser blant annet Norwegian.no har det samme.

Hva gjelder "bestilling/forespørsel buss" så lever dato-feltet sitt eget liv. Skal ta en nærmere titt på det og regner med å rette opp feilen.

Noen andre synspunkter?

Lenke til kommentar

Takker for svar :thumbup: Gjorde som du sa Runar, fjernet "copyright" og beholdt kun "© Trondheim Turbuss AS" - Ser blant annet Norwegian.no har det samme.

© betyr copyright, så skal du la tegnet stå kunne du like gjerne latt den opprinnelige teksten din stå. ;)

Lenke til kommentar

Hva gjelder "bestilling/forespørsel buss" så lever dato-feltet sitt eget liv. Skal ta en nærmere titt på det og regner med å rette opp feilen.

Prøv:

#emf-container img.ui-datepicker-trigger 
{ margin:0 4px 0 0; }

Noen andre synspunkter?

I mine øyne er ikke et kontaktskjema en tabell, og da blir det litt feil å bruke <table>?! Kan styles greit på samme måte med <label>!

<p> </p> er vel litt avleggs? Ser du bruker det mye, men det bør være unødvendig.

Jeg tror ikke du trenger <meta name="Robots" content="index,follow" />. Denne åpner for søkemotorer, men de ser seg om uansett (med mindre du setter noindex,nofollow).

<meta name="author" content="Borut Jegrišnik (www.solucija.com)" /> - er dette deg, eller de som står bak Wordpress malen? Blir kanskje feil om denne blir stående?

Siden er ganske tung - 2.13 MB. Bare logoen er jo 600 KB (for et bilde på 300x120 px er dette mye!). Vil anbefale å komprimere alle bildene - da vil siden laste raskere, og du vil spare inn båndbredde.

Lykke til, en god start!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...