jooonas91 Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Jeg har en 91 modell Audi 80 1.8S (B3) med 90 hk som koster 9500 i året i forsikring. Dette er kun ansvarsforsikring(!), og jeg har sjekket på forsikringskalkulatoren til Sparebank 1, der jeg har forsikringen, og der så jeg at det må være noe helt galt. Jeg sjekket på en 1997 mod. Audi A4 1.8 TQ, og den koster 2000 mindre i året enn min 20 år gamle drittbil med 60 hk mindre. Også en BMW 320, 1995 mod. lå på omtrent det samme. Jeg har i tillegg 30% bonus, så derfor synes jeg dette høres helt ekstremt ut. Burde jeg ringe banken og få noen til å se på det? Er 20 år gammel. Endret 8. januar 2012 av jooonas91 Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Jeg har en 91 modell Audi 80 1.8S (B3) med 90 hk som koster 9500 i året i forsikring. Dette er kun ansvarsforsikring(!), og jeg har sjekket på forsikringskalkulatoren til Sparebank 1, der jeg har forsikringen, og der så jeg at det må være noe helt galt. Jeg sjekket på en 1997 mod. Audi A4 1.8 TQ, og den koster 2000 mindre i året enn min 20 år gamle drittbil med 60 hk mindre. Også en BMW 320, 1995 mod. lå på omtrent det samme. Jeg har i tillegg 30% bonus, så derfor synes jeg dette høres helt ekstremt ut. Burde jeg ringe banken og få noen til å se på det? Er 20 år gammel. Kan ha med din unge alder å gjøre..bare vent å se når du har passert 30,så vil premien dale;) Lenke til kommentar
jooonas91 Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Er klar over det. Synes bare det var merkelig at en 6 år nyere bil av samme merke, med 60 hk mer, skulle være 2000 kr billigere i året å forsikre. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Da jeg så meg rundt etter forsikring til min bil (ford mondeo) for et par år siden undersøkte jeg også med sparebank 1. Jeg har hatt kundeforhold der siden jeg ble født, men forsikringstilbudet de ga meg var direkte skammelig. De vil rett og slett ikke ha unge forsikringstakere, og priser klassiske ungdomsbiler ekstra høyt i tillegg. Min erfaring er at andre forsikringsselskap gir gunstigere priser. Sjekk diverse forsikringstester som er gjort på ulike nyhetssider de siste årene for å se hvem som kan være gunstig å forespørre. Husk at 6 måneder etter hovedforfall kan konkurrerende selskap gi deg ytterligere 10% bonus. Dersom du har noen medlemskap i fagforening, boligbyggerlag, jeger og fiskeforening eller lignende kan det hende du får tilgang til gunstige forsikringer gjennom de. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Er klar over det. Synes bare det var merkelig at en 6 år nyere bil av samme merke, med 60 hk mer, skulle være 2000 kr billigere i året å forsikre. Vet att i "gamle" dager så var forsikringene dyrere på biler som sluttet på feks 1,8i...s...osv,da dette er typisk ungdomsbiler,og ungdom står for de fleste ulykker sist jeg sjekket..men du kan prøve hos Frende.Jeg byttet til de fra If og sparte da en 6000 i året bare ved å skifte forsikringselskap..samme forsikring..innbo,bil(Delkassko)..osv;) og har idag en ca 5000 iåret på en 2003 modell.. og 1mill på innbo da. Lenke til kommentar
jooonas91 Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Har sjekket rundt omkring, men har ikke funnet noe som er billigere på min bil, utrolig nok. Men har hørt om det du sier, Jan Erik, så det kan godt hende det har noe med det å gjøre. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Prøv Storebrand. Jeg sjekket hva jeg ville ha måttet betale for å forsikre din bil og havnet på 2 446 kr i året for ansvar (16 000 km). Nå står det at de gir meg deres laveste pris på grunn av avtale med min arbeidsgiver. Jeg vet ikke hvor mye det har å si. Selv bruker jeg Frenda da de ga meg en veldig god pris (i tillegg til bedre rente på boliglånet) om jeg samlet alle forsikringene hos dem. Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Det går vell på statistikken da, feks en BMW 323 er billigere å forsikre enn en BMW 316/318/320 Lenke til kommentar
jooonas91 Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Oi! Der ble det en annen pris ja. 594 kr i måneden. Ca. 350 kr mindre enn jeg betaler nå. Takk for tipset! Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Oi! Der ble det en annen pris ja. 594 kr i måneden. Ca. 350 kr mindre enn jeg betaler nå. Takk for tipset! Alle monner dra som sagt husk att forsikringselskap kan du bytte når du vil..så gjelder å finne de billige,og er også lov å prute...om jeg får det litt billigere,så blir jeg kunde hos dere...osv;) Lenke til kommentar
jooonas91 Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Skal huske på det ja. Takk for gode tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå