Gå til innhold

Skjermkort til Dell U2711

wholmen

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenkte å kjøpe Dell U2711 Ultrasharp. Jeg bruker PCen mest til gaming, men også noe photoshop og jobbing.

Spørsmålet mitt er enkelt: Hvor bra skjermkort kreves for å få bra utbytte av denne skjermen? Jeg spiller mest Heroes of Newerth (dota), skyrim og witcher2 for tiden. Har vurdert BF3 også.

Et annet spørsmål: Dette er litt vanskeligere å svare på, men vi er midt i en stor utrulling av nye skjermkort. Hvor lang tid pleier det å ta før man kan få andre kort enn referansekortene? Og tror man at de kommer til å bli voldsomt mye bedre i forhold til prisen? 7970 har jo fått gode tilbakemeldinger, men koster rundt 5000.

Jeg har også hørt at sannsynligvis får ikke Nvidia/Amd ordentlig utbytte av den nye produksjonsteknologien før neste generasjon, og at historien viser at de er kjappe til å komme med generasjon 2 etter å ha forandret produksjonsteknikk. Vil det med tanke på dette kanskje lønne seg å kjøpe et nytt skjermkort av forrige gen. nå og så vente 1-1,5 år før jeg gjør storinvestering i nytt skjermkort?

Tusen takk for all hjelp :)

Wilhelm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg tenkte å kjøpe Dell U2711 Ultrasharp. Jeg bruker PCen mest til gaming, men også noe photoshop og jobbing.

Spørsmålet mitt er enkelt: Hvor bra skjermkort kreves for å få bra utbytte av denne skjermen? Jeg spiller mest Heroes of Newerth (dota), skyrim og witcher2 for tiden. Har vurdert BF3 også.

Et annet spørsmål: Dette er litt vanskeligere å svare på, men vi er midt i en stor utrulling av nye skjermkort. Hvor lang tid pleier det å ta før man kan få andre kort enn referansekortene? Og tror man at de kommer til å bli voldsomt mye bedre i forhold til prisen? 7970 har jo fått gode tilbakemeldinger, men koster rundt 5000.

Jeg har også hørt at sannsynligvis får ikke Nvidia/Amd ordentlig utbytte av den nye produksjonsteknologien før neste generasjon, og at historien viser at de er kjappe til å komme med generasjon 2 etter å ha forandret produksjonsteknikk. Vil det med tanke på dette kanskje lønne seg å kjøpe et nytt skjermkort av forrige gen. nå og så vente 1-1,5 år før jeg gjør storinvestering i nytt skjermkort?

Tusen takk for all hjelp :)

Wilhelm

Personlig så ville jeg flesket til med så godt skjermkort som du har råd til nå, ser ut som oppfølgeren til nvidia gtx 500 serien lar vente på seg anyway. Det vil alltid være fordeler og ulemper med nye produksjonsteknikker og nye generasjoner chip design, og det vil alltid komme noe bedre :)

Har lurt på 2711'en selv. og kommer nok til å kjøpe et kort som står i stil prismessig. Tror uansett ikke at det blir noen revolusjonerende nye chipper i horisonten med det første, ha det gøy nå ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du dette er bra nok til å dra det meste på ultra? ASUS Radeon HD 6970 2GB Eller må jeg opp i gtx 590 / amd radeon 6990? Gtx 580 har vel ikke nok videominne?

Nei

HD 7970 er det kortet som vil gi deg best opplevelse. Det kommer ut i dag, så du må være tidlig ute når norske butikker slipper dem løs for å snappe et opp nå. Jeg tviler også sterkt på at du får kjørt Witcher 2 på Ultra med et 7970 på 2560x1440, kanskje med 2x 7970 eller 6990+6970.

GTX 580 har nok VRAM, og akkurat like mye tilgjengelig som et GTX 590 siden hver grafikkkjerne i SLI/CFX må ha sine data og minnebrikker. Problemet er så enkelt at ytelseskravene på 2560x1440 er latterlig store for å kjøre spill på Ultra.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne skjermen en stund. Startet med 1x 5870 og det fungerte bra og har siste året kjørt 2x 5870 CFX og det har fungert meget bra i 2560x1440. Får kjørt bf3 i high/ultra i denne oppløsningen. Kraftigere skjermkort vil annbefales. Kommer trolig til å annskaffe et 7970 i morgen.

Lenke til kommentar

Jeg har denne skjermen og kan anbefale den på det sterkeste. Har 2stk HD6970 i crossfire og merker at feks i bf3 (som er det eneste spillet jeg spiller for tiden) må jeg bruke en blanding mellom high og ultra for å få akseptabel fps i 2560x1440. Fps varierer fra 50-90.. kommer nok til å se meg om etter ett HD6990 for å kjøre trifire eller quadfire :thumbup:

Skal du ha HD7970 må du ha 2 for max oppløsning og eyecandy :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...