Gå til innhold

Plassering av Steam

Dext

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nylig anskaffet meg en ny samsung F4EG 2TB (5400RPM) harddisk som var tiltenkt å løse opp plass fra min gamle Spinpoint F1 750GB (7200RPM) disk. Altså flytte alt som i grunn tar plass men ikke trenger noen spesielt rask HDD å ligge på. Og med dette i boks vil jeg endelig få kunne flytte Steam mappen min som alt for lenge har ligget på en litt for full partisjon.

Jeg vil mest sannsynlig ha rundt 240 GB ledig på en av partisjonene på den gamle harddisken, og jeg har lagd en partisjon på rundt 800GB på den nye i den hensikt å bruke på spill o.l som ikke krever så veldig mye data lastet inn.

Det jeg lurer på er:

Vil det være mest gunstig å legge steam mappen på den gamle disken eller den nye? (kan legge til at steam for øyeblikket er på ca. 100GB, og jeg planlegger å få installert en rekke store spill etter flytting). Vil ytelsesforskjellen være stor nok til at jeg vil merke dette i store spill som f.eks. Skyrim hvor en kontinuerlig laster inn mye data?

Kort oppsummert er ytelsen på min gamle Spinpoint F1 så mye bedre enn nye F4EG for å legge Steam inn på en mer avgrenset partisjon med tanke på plass, eller er den neglisjerbar?

PS: Får beklage hvis dette ikke var riktig subforum å legge dette på, men det virket som det mest naturlige.

Takker for gode svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Toms Hardware Benchmark HDD charts 2012

utifra den der skal den nyeste disken din være raskere enn F1'en :)

men det er klart, om, du fyller F4'en så vil jo den bli treg den og hehe.

Vær obs på at det å lage en egen partisjon for spill og slikt på den nye vil ikke hjelpe ytelsesmessig, med mindre du short stroker den:)

Jeg ville brukt 750 gigen til spill og slikt(evt os), og brukt 2TB til data, hvis jeg har forstått deg rett, og sørge for at disken med spill(os?) ikke ble mer enn 50% full.

Endret av M a t s
Lenke til kommentar

Ut fra linken din så ender jeg med å legge steam på den nye disken.

Jeg prøver som oftest å fordele innhold mest mulig på de forskjellige partisjonene, men problemet med steam er at alt kommer på en plass uansett, så da er det vist like greit å ha litt ekstra plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...