Gå til innhold

Audio Technica ATH-M50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På ein flytur så er det ganske mykje bråk allereie, så litt støy har ikkje så mykje å sei ;) Men til M50: Netopp kjøpt desse sjølv, og synes dei slepp ut lite lyd. Trur ikkje du vil få problemer med naboen, med mindre du har tenkt å høre ekstremt høgt. :)

Takk for info kazzkizz. Er du fornøyd med dem? Komfort og lyd..?

Lenke til kommentar

Veldig lite, har selv brukt disse på fly og aldri fått klager. En flyreise er uansett ikke en rolig opplevelse :)

Takk for gode tilbakemeldinger folkens. Tror nok at jeg lander på disse, har lest meg opp litt siden jeg åpnet tråden, samt kommet over etpar alternativer underveis :whistle:

Kan jo være at jeg bråsnur og kjøper Beyerdynamic DT1350 :love:

Lenke til kommentar

ikke like diskantpreget som AKG

Hmm, stusser over denne. Har AKG 240S og M50 og M50 er ekstremt mye mer diskantprega enn AKG'ene. Faktisk er det ankepunktet mitt mot M50'ene at de har for mye diskant. Vurderer å kvitte meg med de, så hvis TS vil ha noen M50 kan han kjøpe de av meg..

Lenke til kommentar

AKG 271 MKII

Godt mulig de er ganske annerledes en 240.

Generelt virker det som mange headset er for bright. Dette sier jeg ut fra en sammenligning fra mitt studiomonitorsett til 20 000 kjørt fra et lydkort til 15 000 (som skal være nøytrale).

Eide også et sett Sennheiser HD800 som jeg tenkte å mikse med, men de også var for bright til å kunne brukes fornuftig til det. HD 650 er jo viden kjent for å være for bright.

Back on topic: På komfort vinner både AKG og BD over AT.

Lenke til kommentar

Generelt virker det som mange headset er for bright. Dette sier jeg ut fra en sammenligning fra mitt studiomonitorsett til 20 000 kjørt fra et lydkort til 15 000 (som skal være nøytrale).

Tviler vel på at dette er samme oppsett som trådstarter har ;)

Lenke til kommentar

Heh, sitter på AKG 271 MKII, M50 og DT770 og opplever de som diskant/nøytral, nøytral og bassy :)

Trådstarter, les gjerne reviews på head-fi.org for å få inntrykk fra en større community.

Head-fi er et bra sted å lese seg opp, helt klart. M50 er av mange beskrevet som du opplever dem; nøytrale og *litt* bassete. Jeg tror de kan være en god match til Cowon D2/Flac når jeg er på farten.

Lenke til kommentar

Tviler vel på at dette er samme oppsett som trådstarter har ;)

Hehe.. Det er korrekt :thumbup:

Lenke til kommentar

Eg er framleis godt nøgd med mitt sett. Mykje lyd for pengene. Eg valde dei over DT770 mykje på grunn av lydbiletet.

diskusjon.no/index.php?showtopic=1230390

Leste den tråden der. Fint å se at du fremdeles er fornøyd. En ting jeg faktisk har lurt litt på er vekt. Oppleves de tunge på hodet?

Lenke til kommentar

Nei, vekt er ikke noe jeg merker på noen av headsetene mine, merker heller hvor hardt de klemmer.

K271 MKII føles som et dun mot øret/hodet, m50 sitter en del tightere men fortsatt så løst at de ville slingret ved f.eks. jogging, dt770 sitter såpass hardt at jeg gjerne tar en pause etter 2-4 timer.

Lenke til kommentar

Nei, vekt er ikke noe jeg merker på noen av headsetene mine, merker heller hvor hardt de klemmer.

K271 MKII føles som et dun mot øret/hodet, m50 sitter en del tightere men fortsatt så løst at de ville slingret ved f.eks. jogging, dt770 sitter såpass hardt at jeg gjerne tar en pause etter 2-4 timer.

Har du hørt Beyerdynamic DT1350? Mer jeg ser på dem, mer liker jeg dem :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...