Grogg Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Både mamma og jeg har nettproblemer. Nettet kommer og går daglig. Vi får begge denne feilmeldingen: Den kommer helt ut av det blå. Tviler på at det har noe med maskinene våre å gjøre. Vi har begge nye ASUS-laptoper koblet til nettet via WiFi, i tillegg har mamma en stasjonær gammel HP som også opplever samme problemer. Nettet faller ut oftere og lengre hos mamma enn hos meg. Mamma har D-Link router. Jeg vet ikke hva jeg har, den står hos utleierne. I tillegg har kjæresten min også D-Link, han har ikke nettproblemer med sin Mac, men han har problemer med ThinkPaden sin, og jeg får nesten ikke vært på nettet hos ham i det hele tatt med min ASUS laptop. Så det ser ut til at det verken er selve nettilkoblingen eller maskinene våre det er noe galt med, men kanskje heller routerne? Hva kan gjøres for å fikse dette problemet? Lenke til kommentar
Web King Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Hei Du som bruker Google Crome kan lese igjennom dette:) Prøv og gå utifra feilmeldingen 105. + Det kan hende at det ligger skadelige programvarer som er grunnen til at du ikke kommer gjennom DNS. Klikk her Lenke til kommentar
Web King Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Det som også har fungert for mange folk er å følle dette Hvis du har Norton Internet Security så tar du å åpner det. > 1. Åpnet Norton Internet Security > 2. Klikket på Personal Firewall og klikket på Configure > 3. Klikket på kategorien Programmer og rullet ned til Chrome.exe (MineSa "Block All") > 4. Endret det å si "Tillat alle" > 5. Åpnet Chrome og det fungerte. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) En "enkel" måte og feilsøke ustabilt nett er å koble maskinen rett i modemet med kabel. Fungerer det bra da så ligger problemet i router eller maskin. En annen ting mange gjør feil når de setter opp routere er at de egentlig ikke trenger en router men et aksesspunkt da modemet fra ISP tar seg av routingen. Har man et slikt type modem så kan de fleste routere settes opp som aksesspunkt via konfigurasjonsgui'en på routeren slik at den bare videreformidler trafikken fra modemet og lar modemet ta seg av utdeling av dhcp adresser. Hvis man har hengt to routere etter hverandre så vil man kunne oppleve slike feil som dere har. Hvis oppsettet deres er riktig men fremdeles er ustabilt så kan man også forsøke og flashe router til ny firmware. Endret 11. januar 2012 av vidarkri Lenke til kommentar
StoltHD Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Kjør cmd som administrator Kjør: ipconfig /renew Kjør: ipconfig /flushdns Tøm cache på webbrowser og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Superloff Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Har et lignende problem. Jeg har kabel mellom router (ASUS RT-AC660U) og laptop. Alt virker i det ene øyeblikket, før nettet plutselig faller ut (men jeg er fortsatt tilkoblet og har tegnet som betyr at jeg har nettilgang med kabel nede i hjørnet). Sidene blir bare stående og laste inn i det uendelige. Har prøvd å restarte modem, sette opp router på nytt, innstallere chrome på nytt osv. Prøvde å tømme buffer osv i chrome og prøvde rådene til posteren over. Når jeg prøvde ipconfig /renew fikk jeg følgende beskjed: Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Hvordan er nettet ditt koblet sammen? Lenke til kommentar
Superloff Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Hvordan er nettet ditt koblet sammen? Kabel fra Canal Digital. Modem med kabel til router, om det var det du mente? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Ja, var det, men også litt mere detaljert - hvilken port i routeren står kabelen fra modmet i? Lenke til kommentar
Superloff Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Ja, var det, men også litt mere detaljert - hvilken port i routeren står kabelen fra modmet i? Kabelen fra modemet står i WAN-porten. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Ja det er riktig... Har du prøvd med en annen kabel? Tatt strømmen 1 minutts tid på modem og router? Lenke til kommentar
Superloff Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Ja det er riktig... Har du prøvd med en annen kabel? Tatt strømmen 1 minutts tid på modem og router? Ja, har prøvd alt det.. En kamerat foreslo at det kunne ha noe med DNS-innstillinger eller noe å gjøre, men sånt kan jeg ingen ting om. Det virker forresten som om feilen er mindre tilstedeværende dersom jeg er koblet til trådløst. Har nettopp oppdatert driveren til nettverkskortet. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Står routeren din i routermodus? Kan du ta et screenshot av Nettverkskart sida i routeren og Wan sida og legge det ut her? Lenke til kommentar
Superloff Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 (endret) Endret 1. oktober 2013 av Superloff Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 (endret) Der ser det helt OK ut egentlig..... Men til sensureringa di.. Du har sensurert det som er fullstendig irrelevant og latt det som faktisk er relevant (Internet IP'en din) stå fullt synlig.... Det du eventuelt kan gjøre, er å trykke NEI på Koble til DNS serverne automatisk og skriv inn f. eks 8.8.8.8 og 8.8.4.4 istedet for.. Hadde også en del kødd med Canal Digital sine DNS servere - bytta til Google sine, aldri vært noe problem siden Og oppdater firmware Hvis ikke dette hjelper, så virker det som feilen ligger i maskinen din.. Hvilket nettverkskort har du? Endret 1. oktober 2013 av _Christian_N Lenke til kommentar
Superloff Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Der ser det helt OK ut egentlig..... Men til sensureringa di.. Du har sensurert det som er fullstendig irrelevant og latt det som faktisk er relevant (Internet IP'en din) stå fullt synlig.... Det du eventuelt kan gjøre, er å trykke NEI på Koble til DNS serverne automatisk og skriv inn f. eks 8.8.8.8 og 8.8.4.4 istedet for.. Hadde også en del kødd med Canal Digital sine DNS servere - bytta til Google sine, aldri vært noe problem siden Og oppdater firmware Hvis ikke dette hjelper, så virker det som feilen ligger i maskinen din.. Hvilket nettverkskort har du? Woops.. Missa den. Har oppdatert firmware, det var det første jeg gjorde. Har Killer e2200 Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30). Skal prøve de DNS-greiene etter CL i kveld Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 He ja... There's your problem! Er visst mange som sliter med nettet i Win 8... Bare å søke etter det... Så det er nok ikke noe annet gæli enn Windows her gitt.... ;p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå