Gå til innhold

Nettet faller ut, DNS-problemer, samme problem flere steder

Anbefalte innlegg

Både mamma og jeg har nettproblemer. Nettet kommer og går daglig. Vi får begge denne feilmeldingen:

MgVsf.png

Den kommer helt ut av det blå. Tviler på at det har noe med maskinene våre å gjøre. Vi har begge nye ASUS-laptoper koblet til nettet via WiFi, i tillegg har mamma en stasjonær gammel HP som også opplever samme problemer. Nettet faller ut oftere og lengre hos mamma enn hos meg.

Mamma har D-Link router. Jeg vet ikke hva jeg har, den står hos utleierne. I tillegg har kjæresten min også D-Link, han har ikke nettproblemer med sin Mac, men han har problemer med ThinkPaden sin, og jeg får nesten ikke vært på nettet hos ham i det hele tatt med min ASUS laptop.

Så det ser ut til at det verken er selve nettilkoblingen eller maskinene våre det er noe galt med, men kanskje heller routerne? Hva kan gjøres for å fikse dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som også har fungert for mange folk er å følle dette

Hvis du har Norton Internet Security så tar du å åpner det.

1. > 1. Åpnet Norton Internet Security
  2. > 2. Klikket på Personal Firewall og klikket på Configure
  3. > 3. Klikket på kategorien Programmer og rullet ned til Chrome.exe (MineSa "Block All")
  4. > 4. Endret det å si "Tillat alle"
  5. > 5. Åpnet Chrome og det fungerte.

Lenke til kommentar

En "enkel" måte og feilsøke ustabilt nett er å koble maskinen rett i modemet med kabel. Fungerer det bra da så ligger problemet i router eller maskin.

En annen ting mange gjør feil når de setter opp routere er at de egentlig ikke trenger en router men et aksesspunkt da modemet fra ISP tar seg av routingen. Har man et slikt type modem så kan de fleste routere settes opp som aksesspunkt via konfigurasjonsgui'en på routeren slik at den bare videreformidler trafikken fra modemet og lar modemet ta seg av utdeling av dhcp adresser.

Hvis man har hengt to routere etter hverandre så vil man kunne oppleve slike feil som dere har.

Hvis oppsettet deres er riktig men fremdeles er ustabilt så kan man også forsøke og flashe router til ny firmware.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Har et lignende problem. Jeg har kabel mellom router (ASUS RT-AC660U) og laptop. Alt virker i det ene øyeblikket, før nettet plutselig faller ut (men jeg er fortsatt tilkoblet og har tegnet som betyr at jeg har nettilgang med kabel nede i hjørnet). Sidene blir bare stående og laste inn i det uendelige.

Har prøvd å restarte modem, sette opp router på nytt, innstallere chrome på nytt osv.

Prøvde å tømme buffer osv i chrome og prøvde rådene til posteren over. Når jeg prøvde ipconfig /renew fikk jeg følgende beskjed: nW3Wc0P.png

Lenke til kommentar

Ja det er riktig... Har du prøvd med en annen kabel? Tatt strømmen 1 minutts tid på modem og router?

Ja, har prøvd alt det.. En kamerat foreslo at det kunne ha noe med DNS-innstillinger eller noe å gjøre, men sånt kan jeg ingen ting om.

Det virker forresten som om feilen er mindre tilstedeværende dersom jeg er koblet til trådløst.

Har nettopp oppdatert driveren til nettverkskortet.

Lenke til kommentar

Der ser det helt OK ut egentlig..... ;) Men :lol: til sensureringa di.. :p Du har sensurert det som er fullstendig irrelevant og latt det som faktisk er relevant (Internet IP'en din) stå fullt synlig.... :p

Det du eventuelt kan gjøre, er å trykke NEI på Koble til DNS serverne automatisk og skriv inn f. eks 8.8.8.8 og 8.8.4.4 istedet for.. Hadde også en del kødd med Canal Digital sine DNS servere - bytta til Google sine, aldri vært noe problem siden ;)

Og oppdater firmware ;)

Hvis ikke dette hjelper, så virker det som feilen ligger i maskinen din.. Hvilket nettverkskort har du?

Endret av _Christian_N
Lenke til kommentar

Der ser det helt OK ut egentlig..... ;) Men :lol: til sensureringa di.. :p Du har sensurert det som er fullstendig irrelevant og latt det som faktisk er relevant (Internet IP'en din) stå fullt synlig.... :p

Det du eventuelt kan gjøre, er å trykke NEI på Koble til DNS serverne automatisk og skriv inn f. eks 8.8.8.8 og 8.8.4.4 istedet for.. Hadde også en del kødd med Canal Digital sine DNS servere - bytta til Google sine, aldri vært noe problem siden ;)

Og oppdater firmware ;)

Hvis ikke dette hjelper, så virker det som feilen ligger i maskinen din.. Hvilket nettverkskort har du?

Woops.. Missa den.

Har oppdatert firmware, det var det første jeg gjorde.

Har Killer e2200 Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30).

Skal prøve de DNS-greiene etter CL i kveld :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...