TukkiMukki Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Hei! Jeg skal da instruere en gymtime for 8.klasse på 16 stykker. Har fått uteaktvivteter som tema og er helt blank på hva jeg kan ha.. Vil gjøre noe anderledes og morsomt! Fotball er det mange som har, og baseball o.l kan gå til nøds men er jo veldig lite orginalt. Det er vell 5 stykker som har fått temaet uteaktiviteter, og tipper at de fleste tar ting som baseball, fotball,håndball o.l. Så noen tips til morsome ute-aktiviteter? Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Hei! Jeg skal da instruere en gymtime for 8.klasse på 16 stykker. Har fått uteaktvivteter som tema og er helt blank på hva jeg kan ha.. Vil gjøre noe anderledes og morsomt! Fotball er det mange som har, og baseball o.l kan gå til nøds men er jo veldig lite orginalt. Det er vell 5 stykker som har fått temaet uteaktiviteter, og tipper at de fleste tar ting som baseball, fotball,håndball o.l. Så noen tips til morsome ute-aktiviteter? Hva slags uteareal har du til disposisjon? Fotballbane, basketballbane, skog, rett strekning fri for trafikk, etc? Kunne f.eks. tatt orientering. Da er eneste jobben din å henge opp poster, ta de ned igjen og å kontrollere svarskjemaene. Eller hva med den baseball-varianten som brukes på barneskoler/ungdomsskoler rundt om. dødball eller noe? Endret 8. januar 2012 av Kallileo Lenke til kommentar
TukkiMukki Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Hei! Jeg skal da instruere en gymtime for 8.klasse på 16 stykker. Har fått uteaktvivteter som tema og er helt blank på hva jeg kan ha.. Vil gjøre noe anderledes og morsomt! Fotball er det mange som har, og baseball o.l kan gå til nøds men er jo veldig lite orginalt. Det er vell 5 stykker som har fått temaet uteaktiviteter, og tipper at de fleste tar ting som baseball, fotball,håndball o.l. Så noen tips til morsome ute-aktiviteter? Hva slags uteareal har du til disposisjon? Fotballbane, basketballbane, skog, rett strekning fri for trafikk, etc? Kunne f.eks. tatt orientering. Da er eneste jobben din å henge opp poster, ta de ned igjen og å kontrollere svarskjemaene. Eller hva med den baseball-varianten som brukes på barneskoler/ungdomsskoler rundt om. dødball eller noe? Takk for svar! Har en to store fotball baner og en "ballbinge" og så en grusbane da. Lite problem med orientering er at jeg nesten må kunne det selv? Og tror at det er noe av det jeg er dårligest på.. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Dersom noen av banene er islagt kunne du hatt ishockey? Eller bare skøyter, så blir det et tilbud for alle uansett hvor gode de er til å stå på isen. Frisbee-lek er jo også gøy. Stiv heks kunne du hatt og. Frisbee som oppvarming, fotball i ballbingen som hoveddel, og stiv heks som avslutning? Nå er ikke jeg en som kan mye om instruering av gym, eller oppsett av en god time, bare så det er sagt da Når er gymtimen btw? Lenke til kommentar
TukkiMukki Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 Hehe nærmere sommer, rundt april-mai.. Men takk for mange gode tips! Tenke litt på "capture the flag" :-) Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Hehe nærmere sommer, rundt april-mai.. Men takk for mange gode tips! Tenke litt på "capture the flag" :-) Ooh! Det har jeg hatt i dyp snø. Blir ikke bedre enn det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå