Gå til innhold

Hjelp med å finne kompatibel HDD

Saisuke

Anbefalte innlegg

Har et eldre hovedkort, og tenker å oppgradere RAM og HDD. Trenger pittelitt hjelp med HDD.

Hovedkortet mitt:

ASUS M4A78T-E, Socket-AM3 AMD 790GX+SB750, DDR3, Firewire, GbLAN, ATX, 2xPCI-Ex(2.0)x16

Jeg ønsker helst bedre lagringsplass, i tillegg til 6.0Gb/s. Har 3.0Gb/s (intern 500G + ekstern 1TB i tillegg) fra før av.

Noen som vet/ser av spesifikasjonene hvorvidt dette hovedkortet har 6.0Gb/s utgang? Vet jeg høyst trolig kan koble til en 6.0 uansett, men ser ikke poenget når man antagelig ikke oppnår 6.0Gb/s...

Har lættis nok ikke trekker innomhus atm, så får ikke sjekka manuelt selv. (Utålmodighet er ikke en dyd, I know...) Om noen vet, skal jeg neie pent. Seriøst. ;)

Om noen er ytterligere interesserte, nevner jeg gjerne de ulike HDD-ene jeg vurderer. Andre tips (også til valg av HDD-modell) mottas også med takk!

Endret av Saisuke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noen spesifikke anbefalinger, Men jeg ville ikke ofret typen sata port en tanke dersom du skal ha en vanlig harddisk eller to :)

Sata 3 (6Gbit) ;) er bakoverkompatibel med sata 2 (3Gbit), begge veier, så er null problem å få det til å funke.

Eneste gangene det kan ha noen praktisk betydning er hvis du kjøper deg en rask sata 3 SSD, da kan du merke ytelsesforskjell :)

Håper dette hjelper

-Mats

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...