utdanning Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Hei, er det noen som vet om man kan bli resepsjonist med bare å ha gådd service og samferdsel vg1 og f.eks: salg, service og sikkerhet vg2.. (istede for reiseliv)?? Har veldig lyst å bli resepsjonist men på alle skolene i nærheten er det ikke reiseliv på vg 2 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Det skal gå bra det ut i fra det jeg syntes er vesentlig. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Hvorfor skulle reiseliv være et krav til å bli resepsjonist? De fleste resepsjonister krever ikke noen spesiell utannelse slik jeg forstår det, noen kan dog kreve vekterkurs. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Jeg tror dere misforstår trådstarter. For å bli tatt opp som lærling i resepsjonsfaget er det formelle kravet at man har bestått og fullført VG2 reiseliv, men nå er det uansett ikke noe problem å få jobb som resepsjonist uten fagbrev. Jeg tipper det er svært få av de ansatte man møter i en resepsjonsskranke som har fagbrev i faget. At du har valgt en yrkeslinje innenfor service og sikkerhet vil bare telle positivt selv om du søker stilling som ufaglært, og fagbrevet kan du allikevel ta etter mange års praksis i yrket. Endret 9. januar 2012 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
utdanning Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 Tusen hjertelig takk Lenke til kommentar
JosseF Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Jeg går salg, service og sikkerhet VG2. Angrer jo nå på at jeg ikke gikk reiseliv. Jeg har søkt blant annet nå til Hurtigruta for lærling som resepsjonist. Bare for å prøve. Reiseliv og salg, service og sikkerhet er jo forresten veldig like linjer! Hurtigruten var på jakt etter resepsjonistlærlinger med lite fravær og engasjement. Jeg har både stort engasjement, spessielt samfunnet! Jeg har også veldig lite fravær, og har faktisk god erfaring innen reiselivsfaget fra før, da jeg jobber på hotell om sommeren. Er jo også vanvittig glad i sjøen, og hurtigruta er en av mine største hobbyer. Alt dette har jeg nevnt i søknaden jeg har sendt. Tror dere sjansene for at jeg får en plass på Hurtigruten er dårlig likevel? Endret 27. januar 2012 av JosseF Lenke til kommentar
Tegocalderon Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Hvis det Thomas skriver stemmer, og du ikke har de nødvendige kvalifikasjonene for å bli tatt opp som lærling er vel sjansene dine lik null Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Ta kontakt med opplæringskontoret ditt. Det er de som fordler lærlingplasser, og da nytter det ikke å spørre tilfeldige forumbrukere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå