Web King Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Hei. Som overskriften sier så lurer jeg på om det finnes et program som kan lese teksten av bilder? Hvis det fins mye av dette så hadde text type. .txt vært det beste. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Det du leter etter er vel en slags OCR software. www.google.no skrive OCR software i søke felt klikke return og velg en link og last ned og innstaller. Lenke til kommentar
Web King Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Det du leter etter er vel en slags OCR software. www.google.no skrive OCR software i søke felt klikke return og velg en link og last ned og innstaller. Tusen takk! Mvh: Web King Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Omnipage er vel enda ledene OCR program. Hvilke bilder er det du skal lese tekst fra. Om det er scannede dokumenter, så går det greit, men om du skal finne f.eks. bilnummer på et bilde, så stiller jeg meg mer tvilende. Har ikke prøvd Omnipage til akkurat det.. Lenke til kommentar
Web King Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Omnipage er vel enda ledene OCR program. Hvilke bilder er det du skal lese tekst fra. Om det er scannede dokumenter, så går det greit, men om du skal finne f.eks. bilnummer på et bilde, så stiller jeg meg mer tvilende. Har ikke prøvd Omnipage til akkurat det.. Hei. Det er bare noen viktige bilder som jeg har tatt av mine dokumenter. Prøvde OCR programmet nå. og det får fram bare tull. Så skal skal prøve det du kom med nå. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 En viktig detalj er å sørge for at OCR-språk er satt til norsk hvis dokumentene er skrevet på det. Lenke til kommentar
Web King Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 En viktig detalj er å sørge for at OCR-språk er satt til norsk hvis dokumentene er skrevet på det. Ja, det sier seg selv De dokumentene er på engelsk... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) En viktig detalj er å sørge for at OCR-språk er satt til norsk hvis dokumentene er skrevet på det. Nei det er ikke viktig for selve OCR biten. Teksten kan etterpå redigeres i hvilket som helt tekstbehandler, men for selv identifiseringsbiten, er det ikke viktig. PS. du trenger ikke quote innlegget som er rett før det du poster.. OCR er ikke et program, det er en funksjon. Optical Character Recognition... Endret 8. januar 2012 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå