Gå til innhold

[Løst] Funker denne Extreme Gameren

Anbefalte innlegg

Komponenter jeg ønsker og bruke

- Corsair Obsidian 800D

- Corsair AX 1200W

- Corsair H100

- Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3

- ASUS Rampage IV Formula, Socket-2011 ATX, X79

- Intel® Core i7-3960X

- Plextor Blu-Ray Writer PX-LB950SA SATA

- 2X Samsung SSD 830 Series 512GB SATA 6Gb/s

- 4X Western Digital Caviar® Green 3TB SATA 6Gb/s

- 3X XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5 PCI-Express 2.1

Penger er ikke et hinder her, men det hadde vært fint om dere kunne gi tips om hvordan pcen kunne bli bedre litten konfigurasjon maybe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm, jajaja

er kan mye endres for å si det sånn...

først, en i7 3960X distanserer seg faktisk ikke noe fra i5 2500k i spill (spill jeg har sett på er: crysis 2, BF3, dirt 3 og WOW)

da må også hovedkort endres, til noe som ikke er ekstremt overpriset... Asus P8Z68-V PRO/Gen3 for eksempel

for og kjapt var det ca 8K spart uten dropp i ytelse...

videre så er 8GB RAM allerede overkill for spill... forå kunne bruke 8GB må du vel ha oppe 3-4 spill, ca. 20 faner i nettleseren, og 2 filmer...

gå for Corsair Vengeance 8GB (2x4GB)

seriøst? 2 stk 512GB SSDer? hvis du skal ha dem i RAID så må du huske at du ikke får støtte for TRIM. men det er etter mening rein idioti å gå for den slags ettersom det holder med 256GB for de aller fleste, og SSDer yter utrolig bra uten RAID

så kommer vi til grafikkortene, ikke for å være slem, men det er ganske idiotisk å gå for TrifireX (3 veis CrossfireX). driverproblemer, driverproblemer og driverproblemer hele veien

nei, hvis du skal ha grafikkort burde du ha det som kommer ut i morgen, nemlig HD 7970

et sånt holder i massevis og det kan overklokkes ganske langt, og hvis du virkelig er ute etter å sløse så mye penger som mulig så kan du går for 2 stk. i CrossfireX

for et oppsett som jeg har "lagd" nå, så trenger man ikke mer enn en god 750W strømforsyning, som for eksempel Seasonic X 760

jeg ville faktisk putta mer av penga inn i vannkjøling og overklokker hele greia, da vil du faktisk få bedre ytelse enn med enn i7 3960X, fordi de aller fleste spill i dag bruker ikke mer enn 2 kjerner. funksjonen som i7 3960X har over i5 2500K er hyperthreading og at den har 6 kjerner, men en overklokket i5 2500K vil ha bedre per. kjerne ytelse, og vil derfor levere bedre i spill

Lenke til kommentar

Maskinen vil bli litt raskere i spill om du bytter ut prosessoren med en spill-cpu som i7-2600K (det du har er en workstation-cpu).

Jeg ville anbefalt å kjøpe det raskeste skjermkortet du finner, eventuelt to av dem hvis du ønsker mer ytelse i en håndfull spill hvor multi-gpu fungerer tilfredsstillende.

Selv føler jeg et skjermkort er for tregt men driverproblemer med multi-gpu i de spill jeg ville prøve gjorde at jeg bare la spilling på hylla. Har ikke tall på hvor mange spill jeg har kjøpt men ikke fått til å virke skikkelig og jeg gikk lei hele greien. Nå har jeg en pc til 50,000 jeg spiller minecraft på =p

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du bruke så mye på PC, kjøp heller en good pc til 15k en gang i året :)

Ja det er litt ironi der, men serriøst. Hvorfor bruke så mye penger på en PC når det kommer nye deler hele tiden.. Kjøp heller en halveis dyr som du kan oppgradere.

Edit: For all del, det er dine penger. bruk dem på hva du vil.

Endret av Awezome
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøp ikke 6970 i alle fall da 7970 kommer ut i morra.

En 3930k gir kanskje 2-3% dårligere ytelse, men koster halvparten av en 3960x.

I spill er i7-2600k raskere enn begge to, men det kan jo være han skal ha en workstation.

og i5 2500K er av og til litt raskere enn i7 2600k...

Lenke til kommentar

og i5 2500K er av og til litt raskere enn i7 2600k...

Har ikke sett noen tester av de to opp mot hverandre, kun av i7-2600k og i7-3960x. Men det stemmer sikkert, i5-serien er spill-cpuene mens i7-serien er ment for workstations.

Vet ikke om trådstarter skal ha den raskeste spill-cpuen eller den raskeste workstation-cpuen, men jeg fikk inntrykk av at han ville ha en så rask spill-pc som mulig.

Lenke til kommentar

Uansett så trenger nok ikke TS de ekstra MB med cache som 3960x siden han kommer hit å spørr om råd.

Skal du ha spill pc, kjøp i5 2500k.

Skal du ha epeen, kjøp i5 2500k/i7 2600k og overklokk dem. Med penger spart så kjøp flere skjermkort. Garantert bedre uansett.

Dyrere er ikke alltid bedre.

Lenke til kommentar

Han har tydeligvis litt penger til overs, så la han da i hvertfall få kjøpe en i7. Er bare småkroner i forskjell, og han får mulighet til å utnytte de ekstra threadsa hvis han en dag trenger det..

Og er enig i alt det andre de andre sier, IKKE kjøp en pc til over 15-20k, er totalt bortkastet penger.

Men som også nevnt, er du dum, kjøp to 7970 da vel.

Er du enig i dette, så skal jeg med glede sette opp et oppsett til deg som yter bedre og koster max 20 000kr ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...