rillto Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Jeg har tidligere kjørt ubuntu på denne laptoppen nå er det umulig å innstalere det igjen. Når jeg kommer til feltet hvor maskinen skal få et navn stopper det opp. Uansett hva jeg skriver i feltet så får jeg beskjed om at dette navnet finnes på nettverket allerede og kan ikke brukes. Hvordan fjerner jeg liste over pcer på nettverket? Hvorfor godtar den ikke meningsløse bokstavkombinasjoner som jeg vet jeg aldri har brukt før? Endret 8. januar 2012 av rillto Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/ubiquity/+bug/738732/comments/8 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Jeg har tidligere kjørt ubuntu på denne laptoppen nå er det umulig å innstalere det igjen. Når jeg kommer til feltet hvor maskinen skal få et navn stopper det opp. Uansett hva jeg skriver i feltet så får jeg beskjed om at dette navnet finnes på nettverket allerede og kan ikke brukes. Hvordan fjerner jeg liste over pcer på nettverket? Hvorfor godtar den ikke meningsløse bokstavkombinasjoner som jeg vet jeg aldri har brukt før? Det er en bug som CATO har vist. Jeg antar at du kan omgå den ved først å partisjonere og formatere fra live CD/DVD/USB, for deretter å innstallere. Endret 8. januar 2012 av Omnithunder Lenke til kommentar
rillto Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Jeg har tidligere kjørt ubuntu på denne laptoppen nå er det umulig å innstalere det igjen. Når jeg kommer til feltet hvor maskinen skal få et navn stopper det opp. Uansett hva jeg skriver i feltet så får jeg beskjed om at dette navnet finnes på nettverket allerede og kan ikke brukes. Hvordan fjerner jeg liste over pcer på nettverket? Hvorfor godtar den ikke meningsløse bokstavkombinasjoner som jeg vet jeg aldri har brukt før? Det er en bug som CATO har vist. Jeg antar at du kan omgå den ved først å partisjonere og formatere fra live CD/DVD/USB, for deretter å innstallere. På disken i pcen var det den orginale XP innstalasjonen så jeg formaterte disken fra livedisken og ble dermed stående uten både XP og Linux, så vi kan trygt si at din metode ikke virker.... Endret 8. januar 2012 av rillto Lenke til kommentar
rillto Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/ubiquity/+bug/738732/comments/8 Dette gjelder jo 11.04 beta. Jeg bruker 11.10 og har innstalert flere pcer de siste dagene med samme disken. Ingen løsning så langt? Edit: Etter 4 forsøk uten å endre foreslått navn så gikk det greit. Endret 8. januar 2012 av rillto Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Har du forsøkt å trykke "Back" og så "Forward" igjen? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Dette gjelder jo 11.04 beta. Jeg bruker 11.10 og har innstalert flere pcer de siste dagene med samme disken. Nei, den ble rapportert gjennom 11.04 beta2, men den har ikke blitt bekreftet/avkreftet. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Jeg har tidligere kjørt ubuntu på denne laptoppen nå er det umulig å innstalere det igjen. Når jeg kommer til feltet hvor maskinen skal få et navn stopper det opp. Uansett hva jeg skriver i feltet så får jeg beskjed om at dette navnet finnes på nettverket allerede og kan ikke brukes. Hvordan fjerner jeg liste over pcer på nettverket? Hvorfor godtar den ikke meningsløse bokstavkombinasjoner som jeg vet jeg aldri har brukt før? Det er en bug som CATO har vist. Jeg antar at du kan omgå den ved først å partisjonere og formatere fra live CD/DVD/USB, for deretter å innstallere. På disken i pcen var det den orginale XP innstalasjonen så jeg formaterte disken fra livedisken og ble dermed stående uten både XP og Linux, så vi kan trygt si at din metode ikke virker.... Dette sa du ingenting om i din opprinnelige post. Hadde du sagt at du dual-bootet med XP, så kunne jeg fortalt deg at du bare skulle repartisjonere/formatere linux-partisjonene og ikke XP partisjonen. Så denne får du ta på din egen kappe. Lenke til kommentar
rillto Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Jeg har tidligere kjørt ubuntu på denne laptoppen nå er det umulig å innstalere det igjen. Når jeg kommer til feltet hvor maskinen skal få et navn stopper det opp. Uansett hva jeg skriver i feltet så får jeg beskjed om at dette navnet finnes på nettverket allerede og kan ikke brukes. Hvordan fjerner jeg liste over pcer på nettverket? Hvorfor godtar den ikke meningsløse bokstavkombinasjoner som jeg vet jeg aldri har brukt før? Det er en bug som CATO har vist. Jeg antar at du kan omgå den ved først å partisjonere og formatere fra live CD/DVD/USB, for deretter å innstallere. På disken i pcen var det den orginale XP innstalasjonen så jeg formaterte disken fra livedisken og ble dermed stående uten både XP og Linux, så vi kan trygt si at din metode ikke virker.... Dette sa du ingenting om i din opprinnelige post. Hadde du sagt at du dual-bootet med XP, så kunne jeg fortalt deg at du bare skulle repartisjonere/formatere linux-partisjonene og ikke XP partisjonen. Så denne får du ta på din egen kappe. Ingen dual boot her i gården XP var på vei ut så jeg brukte hele disken..... Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Nå er jeg irritert. Jeg hadde samme problemet, men fant ut at feilen kom på grunn av ett eller annet idiotisk. Selvfølgelig husker jeg ikke hva det var. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå