Gå til innhold

Islam vs Kristendommen (kontroll)

23 stemmer

1. 1. Er kristendommen like ille som Islam når det kommer til kontrollering av mennesker?

• Ja
      11
    • Nei
      12

Anbefalte innlegg

Når eg leser gjennom dette forumet, blir det ofte sagt at Islam er "verre" enn kristendommen når det kommer til kontroll over mennesker, eg er uenig. Alle religioner brukes til å kontrollere mennesker, ingen unntak.

Kristendommen er ikke mildere i sin kontrollering enn det Islam er. Islam sin kontroll er bare håndhevet bedre. Kristendommen har vert prikk lik det Islam er i dag, det er bare "Opplysningstiden" som har gjort den vestlige verden utrolig overlegen andre kulturer og nasjoner.

Vi har blitt sekularisert, det har ikke blant annet midtøsten.

Derfor har ikke kristendommen et like stort jerngrep rundt oss i vesten, som Islam har i midtøsten.

Det eg vil fram til er at Kristendommen er like god når det kommer til kontroll, som Islam. Reglene i Bibelen er som de i Koranen.

19:4 Wherefore Hanun took David's servants, and shaved them, and cut off their garments in the midst hard by their buttocks, and sent them away....

The Bible:1 Chronicles 19:4

1:19 And they rose up in the morning early, and worshipped before the LORD, and returned, and came to their house to Ramah: and Elkanah knew Hannah his wife;...

The Bible:1 Samuel 1:19

5:25 And they transgressed against the God of their fathers, and went a whoring after the gods of the people of the land, whom God destroyed before them....

The Bible:1 Chronicles 5:25

10-God-Man.jpg

Diskusjon kommer senere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...