NoBugs Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Har noen ett godt råd, om hva dette tullet er. Har hatt problemer på min ene maskin med at alle nettleserne mine som jeg har aktivv helt vilkårlig begynner å blinke meget raskt. Dette bruker å gi seg straks man aktiverer et annet program, men kan fortsette når man aktiverer nettleseren igjen. Har opplevd dette både i explorer, firefowx og opera. Når jeg åpner Excel regnebøker, kan programmet gå inn i en evig loop av kopiering av tomme diagrammer, hva som ligger i dem er ikke greit å si, da det er helt umulig å se innholdet før det aktive arket er et nytt kopiert diagram, noen ganger ser man bare 1 eller 2 diagram, andre ganger kopierer den flere hundre (en for en) med en fart på 10-20 i sekundet. Eneste måte å komme seg ut er å forlate regneboka. Dette kan gjelde helt nye og blanke regnebøker og eksisterende regnebøker. Bruker lovlig utgave av W7 og Office 2007. Har kjørt ørten scan daglig med både AVG, Ad-aware og Microsoft Anti-virus. Ingen av disse finner noe som skulle tyde på disse problemene. Har også reinnstallert maskinen fra skretsj, men djevelskapen var tilbake etter kort tid. Har selvsagt en sikkerhetskopi av alt og scannet disse på andre maskiner uten at de finner noe. Leter også i oppgavebehandling, innstallerte programmer og programfil mappe etter mistenkelige filer og program, men alt synes i orden, og de som virker mistenkelig har blitt sjekket ut mot flere kilder... Ser heller ikke ut som at noen programmer blir mer aktiv bortsett fra de aktuelle nettleserne og Excel.... Noen som har vært bort i noe lignende eller har noen ideer, mistenker en sleip orm eller et makrovirus, men med tanke på at den er vanskelig å finne ut av begynner eg å tru på et bootvirus, noen ideer eller linker til noen gode programmer som kanskje kan finne ut av eller fjerne problemet Lenke til kommentar
Dr.Geek Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Har noen ett godt råd, om hva dette tullet er. Gjør en scan med HitmanPro post loggen her. http://www.surfright.nl/en/hitmanpro Endret 8. januar 2012 av TheGenius Lenke til kommentar
NoBugs Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 prøver ut både malware og hitman, håper bare djevelskapen ikke infiltrerer dem. Håper forøvrig at noen små endringer i brannmuren kan ha gjort susen, men så mye tull som eg har hatt, så tar eg ikke noe for gitt før det e gått noen dager... Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Har vært borti problemer med blinkende browser.. om det er at hele sida blinker når du flytter på musa?? Hender ene pc'n på jobb blir sånn, men aner ikke hva det kommer av. Lenke til kommentar
NoBugs Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 hele den åpne sia blinker svært fort, uavhengig om eg flytter musepekeren - gir seg ikke før eg aktivere et annet program (som kan ta tid) eller så må eg avslutte browsern... Log fra Hitman - kjørte gratis versjonen - <Log computer="NERO" scan="Normal" version="3.5.9.131" date="2012-01-08T15:42:46" timeSpentInSecs="175" filesProcessed="17892"> - <Item type="Repair" score="0.0" status="Deleted"> <File path="C:\Users\Harald Nilsen\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\FR6P5W5J.txt" /> </Item> - <Item type="Repair" score="0.0" status="Deleted"> <File path="C:\Users\Harald Nilsen\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\f2vtv8te.default\cookies.sqlite:track.adform.net" /> </Item> - <Item type="Repair" score="0.0" status="Deleted"> <File path="C:\Users\Harald Nilsen\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\f2vtv8te.default\cookies.sqlite:tradedoubler.com" /> </Item> </Log> Lenke til kommentar
NoBugs Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 kjørte også WS som ga dette res - <Log computer="NERO" scan="EWS" version="3.5.9.131" date="2012-01-08T15:52:33" timeSpentInSecs="126" filesProcessed="17698"> - <Item type="Repair" score="0.0" status="Deleted"> <File path="C:\Users\Harald Nilsen\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\9SCGV30E.txt" /> </Item> - <Item type="Repair" score="0.0" status="Deleted"> <File path="C:\Users\Harald Nilsen\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\f2vtv8te.default\cookies.sqlite:ad.zanox.com" /> </Item> - <Item type="Repair" score="0.0" status="Deleted"> <File path="C:\Users\Harald Nilsen\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\f2vtv8te.default\cookies.sqlite:revsci.net" /> </Item> - <Item type="Repair" score="0.0" status="Deleted"> <File path="C:\Users\Harald Nilsen\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\f2vtv8te.default\cookies.sqlite:track.adform.net" /> </Item> - <Item type="Repair" score="0.0" status="Deleted"> <File path="C:\Users\Harald Nilsen\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\f2vtv8te.default\cookies.sqlite:tradedoubler.com" /> </Item> - <Item type="EWS" score="7.0" status="None"> <File path="C:\Windows\system32\DRIVERS\netr28x.sys" hash="F7ADFFA7998103FF4BF781291D341200007738716288189E0847AFFC04578B1A" /> - <Startup> <Key path="HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\netr28x\" /> </Startup> </Item> - <Item type="EWS" score="13.0" status="None"> <File path="C:\Windows\System32\spool\drivers\x64\3\E_IATIFIE.EXE" hash="876291C2973308889A7576E2BAE78D9881D72DAFC1286A9532492E8F135FC7E8" /> - <Startup> <Key path="HKU\S-1-5-21-3701550942-85629396-645227834-1000\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\EPSON SX510W Series" /> </Startup> </Item> </Log> Lenke til kommentar
NoBugs Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Nok en scan med nye resultater - ser ut som det for meste går på cookies - <Log computer="NERO" scan="Normal" version="3.5.9.131" date="2012-01-08T15:57:56" timeSpentInSecs="151" filesProcessed="17706"> - <Item type="Repair" score="0.0" status="Deleted"> <File path="C:\Users\Harald Nilsen\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\0VO06N6R.txt" /> </Item> - <Item type="Repair" score="0.0" status="Deleted"> <File path="C:\Users\Harald Nilsen\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\f2vtv8te.default\cookies.sqlite:ad.zanox.com" /> </Item> - <Item type="Repair" score="0.0" status="Deleted"> <File path="C:\Users\Harald Nilsen\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\f2vtv8te.default\cookies.sqlite:revsci.net" /> </Item> - <Item type="Repair" score="0.0" status="Deleted"> <File path="C:\Users\Harald Nilsen\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\f2vtv8te.default\cookies.sqlite:track.adform.net" /> </Item> </Log> Lenke til kommentar
NoBugs Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Kjørte en scan til mens excel va under angrep, men ser ikke dette på loggen - <Log computer="NERO" scan="Normal" version="3.5.9.131" date="2012-01-08T16:12:37" timeSpentInSecs="320" filesProcessed="17705"> - <Item type="Repair" score="0.0" status="Deleted"> <File path="C:\Users\Harald Nilsen\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\DWFHFQE0.txt" /> </Item> - <Item type="Repair" score="0.0" status="Deleted"> <File path="C:\Users\Harald Nilsen\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\f2vtv8te.default\cookies.sqlite:ad.zanox.com" /> </Item> - <Item type="Repair" score="0.0" status="Deleted"> <File path="C:\Users\Harald Nilsen\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\f2vtv8te.default\cookies.sqlite:revsci.net" /> </Item> - <Item type="Repair" score="0.0" status="Deleted"> <File path="C:\Users\Harald Nilsen\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\f2vtv8te.default\cookies.sqlite:track.adform.net" /> </Item> - <Item type="Repair" score="0.0" status="Deleted"> <File path="C:\Users\Harald Nilsen\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\f2vtv8te.default\cookies.sqlite:tradedoubler.com" /> </Item> </Log> Lenke til kommentar
NoBugs Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Anti-Malware rapportere det samme som avg og microsoft anti-virus - intet funnet Malwarebytes Anti-Malware (Prøveversjon) 1.60.0.1800 www.malwarebytes.org Databaseversjon: v2012.01.08.02 Windows 7 x64 NTFS Internet Explorer 8.0.7600.16385 Harald Nilsen :: NERO [administrator] Beskyttelse: Aktivert 08.01.2012 15:27:59 mbam-log-2012-01-08 (15-27-59).txt Skanntype: Full skann Aktiverte skanningsinnstillinger: Minne | Oppstart | Register | Filsystem | Heuristikk/Ekstra | Heuristikk/Shuriken | PUP | PUM Deaktiverte skanninnstillinger: P2P Objekter skannet: 380469 Tid tilbakelagt: 59 minutt(er), 35 sekund(er) Minneprosesser oppdaget: 0 (Ingen skadelige objekter funnet) Minnemoduler oppdaget: 0 (Ingen skadelige objekter funnet) Registernøkler oppdaget: 0 (Ingen skadelige objekter funnet) Registerverdier oppdaget: 0 (Ingen skadelige objekter funnet) Registerfiler oppdaget: 0 (Ingen skadelige objekter funnet) Mapper oppdaget: 0 (Ingen skadelige objekter funnet) Filer oppdaget 0 (Ingen skadelige objekter funnet) (klar) Lenke til kommentar
Dr.Geek Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Dette er ingen Malware/Virus Problem. HitmanPro logg er ok, de driverne som ble meldt der er ok. Kan det være at din F11 tast er klemt/trykket inn? Ellers kan det være grafikproblemer, etc. Men ingen Malware som sagt. Endret 8. januar 2012 av TheGenius Lenke til kommentar
NoBugs Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 kanskje man prøve å oppdatere grafikk-kortet igjen, det kan vagt forklare browseren, med tanke på blinking, og den stadige overgangen til fullskjermvisning. Men har mine tvil til om dette løser Excel-problemet som gjerne oppstår i sammenheng med browser-blinkinga. Håper at det ene ukjente programmet (skulle ha notert meg hvilket) som eg fjerna tilgang til fra brannmuren, kanskje kan hjelpe. Tru om det her problemet har en sammenheng med at windows stadig har oppdateringer når eg skrur av maskinen - eller om det skyldes at W7 versjonen krever mange oppdateringer etter reinnstall?? Lenke til kommentar
NoBugs Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 kanskje det funka med oppdatering av grafikk-kortet, har ikke opplevd blinking eller automatisk veksling til fullskjermmodus enda, men så har eg ikke restarta på lenge heller - man får se... Lenke til kommentar
NoBugs Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 3 dager uten problemer, ingen blinkende browsere, ingen vinduer som går ukontrollert til fullskjermodus, eller regneark som kopierer seg selv. Ser ut som at de driveran W7 genererte selv fra oppdateringene sviktet, mens de Nvidia driverne til skjermkortet eg kjører nu funke fint. Takk for råd og hjelp TheGenius.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå