Aquilo Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Hvordan kan jeg lage en "pressany key to continue" kommando? har det noe med system("continue") å gjøre? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 system("PAUSE"); Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Du må også inkludere header-filen stdlib.h for at system kommandoene skal virke Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 damn det glemmer jeg hele tiden å fortelle Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Eller du kan bruke getch() (Borland), _getch() (Microsoft) eller andre system/kompilator spesifikke "unbuffered" io funksjoner. Må forøvrig inkludere "conio.h" for å få de nevnte til å fungere. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Minner meg om Simpsons hehe Homer: Press any key to continue...mmmmmm where is the "Any" key??? DOH! Lenke til kommentar
Aquilo Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Det ser ikke ut til at dette fungerer i Linux, noen som vet hvordan man gjør det der? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Det ser ikke ut til at dette fungerer i Linux, noen som vet hvordan man gjør det der? go'gutten Jeg lurte på det samme Har forsåvidt ikke sett noe slikt i Linux, selv om det går ann å lage det. Er vel en mere DOS-ting.. Men jeg har ikke svar på ditt spørsmål, lurer bare på det samme Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 "pause" er en systemspesifikk kommando som bare fungerer i dos/windows. getch() og _getch() støttes av noen kompilatorer deriblant Borland og Microsofts. Hvis du ønsker samme funksjonalitet i Linux må du finne en annen løsning. Hvis du googler etter "getch linux" vil du få opp mange alternativer. Det finnes blant annet en port av "conio.h" headeren her: ftp://metalab.unc.edu/pub/Linux/libs/ui/l...-conio-1.02.tgz Ellers er dette kode jeg fant i farta (ikke testet): #ifndef __GETCH_HEADER #define __GETCH_HEADER #include <stdio.h> #include <unistd.h> #define echo_on() term_option(0) #define echo_off() term_option(1) inline int getch() { int istat, key; char buf[2]; if (0 > term_option(1)) return EOF; if (0 > term_option(2)) return EOF; istat = read(STDIN_FILENO,&buf,1); if (istat < 0) key = EOF; else key = (int)buf[0]; term_option(0); return key; } #endif//__GETCH_HEADER //main #include <ctype.h> main() { int key; printf("Press any key to continue..."); fflush(stdout); key = getch(); printf("nnYou pressed "%c"n", toupper(key)); } Lenke til kommentar
Dezept Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 pointe me den iriterende press any key meldinga e...? Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 pointe me den iriterende press any key meldinga e...? Poenget er at folk som programmerer under f.eks. Windows sliter med at vinduet som programmet kjører i lukkes når det er ferdig å kjøre. Noe som gå på et blunk hvis det er et lite program. Dette fungerer både under Linux og Windows og er i henhold til standaren: #include <iostream> int main() { std::cerr << "Hello World!" << std::endl; std::cerr << "Trykk enter for å fortsette" << std::endl; std::cin.get(); } Grunnen til at det er vanskelig å lese taster direkte fra konsollet er at konsollet ikke er laget for dette. Konsollet er basert på muligheten til å svare på forespørsler fra brukeren; "J" (ja) eller "N" (nei). Dette er en fordel siden brukeren kan trykke feil, og må bekrefte med enter og har da en mulighet til å rette på svaret før det er for sent. Jeg tror u-buffret input i Linux er vanlig å implementeres v.h.a. (n)curses, dette vet jeg lite om bortsett fra at det visstok skal være et ganske uoversiktelig bibliotek. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå