Gå til innhold

hvorfor får noen folk stemmer i hodet?kan hvem som helst få stemmer i hodet?

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Hva slags diagnose har man dersom man har en dialog med seg selv UTEN å høre stemmer i hodet...

Jeg har en søster som snakker med seg selv 24/7. Ofte når hun gjør dette, går hun rundt/ løper og snakker med seg selv. Hun snakker med seg selv hjemme , og klarer å spare seg i offentligheten. For meg virker det som om hune r avhengig av å gjøre dette. Hun gjør det hele tiden. Noen ganger har hun samtaler med seg selv/ dialoger hvor hun på et tidspiunkt er én person, mens i et annet tidspunkt er hun personen som svarer. Jeg synes dette er så rart...

Burde hun oppsøke hjelp? Hun er en ganske smart jente, men synes det hun driver med har kommer helt ut av kontroll. Noen ganger når hun snakker med seg selv går hun frem og tilbake fra kjøkkenet til stuen mange ganger, og enkelte ganger løper hun også mens hun snakker med seg selv.

Hva slags diagnose er dette? Er forvirret :S

helt normalt, min bror gjør det engang i blant, det samme med min søster.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner meg igjen med han som snakket om livlig fantasi i vertfall. Sitter ofte å lager laaaange fantasi historier i hode mitt, og av og til så hender det jeg glemmer meg å hvisker ut noen setninger, dette er veldig sjeldent da, men jeg merker jeg ofte er på nippet til å si noe og ofte blir det bare små lyder. Høres veldig crazy ut når jeg skriver det sånn her, hah, men det er ikke så utrolig ofte altså. Er vel helst på lange bussturer og lignende for å få tiden til å gå. Jeg har også tendenser til å si ting ut høyt hvis jeg tenker tilbake på pinlige situasjoner, sånn jeg tenker så sterkt på noe at plutselig så kommer det bare ut en liten lyd typisk "arrrgh hvorfor sa du det til henne? Din idiot!!" Jeg snakker også noe helt jævlig i søvne, det henger vel muligens litt sammen.

Dette er som sagt ikke så ofte at skjer, men det hender jo. Er jo helt "normal" sånn ellers da,håper ikke dette er tidlige tegn på sinnsykdom eller noe sånt. Er utrolig redd for gale mennesker, skumleste i verden.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Jeg har også tendenser til å si ting ut høyt hvis jeg tenker tilbake på pinlige situasjoner, sånn jeg tenker så sterkt på noe at plutselig så kommer det bare ut en liten lyd typisk "arrrgh hvorfor sa du det til henne? Din idiot!!"

Trodde jeg var den eneste. Eller, jeg brukte å gjøre det. Det går over når selvtilliten øker, når man bare gir faen og aksepterer alt det dumme man har gjort.

Men jeg tror du tenker og engster deg for mye.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Jeg har også tendenser til å si ting ut høyt hvis jeg tenker tilbake på pinlige situasjoner, sånn jeg tenker så sterkt på noe at plutselig så kommer det bare ut en liten lyd typisk "arrrgh hvorfor sa du det til henne? Din idiot!!"

Trodde jeg var den eneste. Eller, jeg brukte å gjøre det. Det går over når selvtilliten øker, når man bare gir faen og aksepterer alt det dumme man har gjort.

Men jeg tror du tenker og engster deg for mye.

Henger nok mye sammen med selvtillit og slikt ja. Pleide å skje mye oftere enn det gjør nå. Har jobbet mye med å få opp selvtilliten de siste årene, og den begynner å bli ganske grei nå. Dessverre bruker jeg nok litt for mye tid på å tenke tilbake på hendelser og analysere dem osv. Dette har likevel blitt mye mindre enn det var før. Jeg gjør jo det gjerne hvis det har skjedd noe helt EKSTREMT pinlig da tenker jeg, men det er jo egentlig bare å gi faen og ta det med et smil.

Men bare for å gi et eksempel på en situasjon som kan få meg til å virkelig grøsse: Gikk opp til noen jenter i en bar og begynte å snakke med de. Med et uhell veltet jeg drinken til ho ene. Okay pinlig nok, men jeg ristet det av meg å kjøpte henne en ny drink. Gir henne denne drinken og klarer, yeeeeeeeaaaap, velter den også. Over fanget hennes. Dette var lenge siden da, og fir F nå, men gud å lang tid det nok før jeg kom over det. hahaha.

Lenke til kommentar

Hva slags diagnose har man dersom man har en dialog med seg selv UTEN å høre stemmer i hodet...

Jeg har en søster som snakker med seg selv 24/7. Ofte når hun gjør dette, går hun rundt/ løper og snakker med seg selv. Hun snakker med seg selv hjemme , og klarer å spare seg i offentligheten. For meg virker det som om hune r avhengig av å gjøre dette. Hun gjør det hele tiden. Noen ganger har hun samtaler med seg selv/ dialoger hvor hun på et tidspiunkt er én person, mens i et annet tidspunkt er hun personen som svarer. Jeg synes dette er så rart...

Burde hun oppsøke hjelp? Hun er en ganske smart jente, men synes det hun driver med har kommer helt ut av kontroll. Noen ganger når hun snakker med seg selv går hun frem og tilbake fra kjøkkenet til stuen mange ganger, og enkelte ganger løper hun også mens hun snakker med seg selv.

Hva slags diagnose er dette? Er forvirret :S

Så lenge hun er klar over at hun snakker med seg selv og hun ikke gjør dumme ting på grunn av dette, så er det nok ingen fare.

Alle mennesker har en dominant sans de bruker, både til å oppfatte verden og se tilbake på den, altså til både eksterne og interne sanseinntrykk. Den største gruppen mennesker er visuelle. De tenker altså hovedsakelig i bilder og legger mest merke til former, farger osv. Andre mennesker er tonale. De tenker i lyder. Andre mennesker igjen er kinestetiske og legger merke til følelser og smaker. En siste gruppe mennesker er nøytrale, slik som meg selv. De tenker med en indre dialog og er mer opptatt av hvordan og hvorfor ting fungerer som de gjør. Noen snakker gjerne høyt med seg selv, men de er som regel alltid klar over at de snakker og diskuterer med seg selv.

Lenke til kommentar

Hahaha. Stakkars! Hadde behøvd å jobbe for å komme over den selv. Skulle du få tilbakefall: Trøst deg med at du er nok den eneste som fortsatt tenker på den hendelsen.

Haha, kan nok se for meg at jentene fortsatt snakker om det når de skal dele "Verste måten du har blitt sjekket opp på byen" historier :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...