Gå til innhold

hvorfor får noen folk stemmer i hodet?kan hvem som helst få stemmer i hodet?

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

jeg lurer på hvordan dette funker. hvordan kommer stemmer i hodet, hvorfor dra de, og hvordan kan de komme tilbake?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Noen får litt vel mye stemmer i hodet sitt fordi de prater litt for meget med seg selv - og jada, alle kan få overstemming i hodet sitt.

Lenke til kommentar

Endret virkelighetsoppfatning, som følge av psykoser og schizofreni.

Schizofreni kan være latent hos noen, og plutselig bli aktiv av diverse grunner.

Slike tilstander kan jo også behandles, og da forsvinner muligens stemmene over tid.

Stemmer kan komme tilbake i større grad dersom behandling stoppes plutselig og uavklart.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

jeg mener stemmer som har med psykose å gjøre. vet dere ikke hva det er snakk om så hysjh!

hva skal til for å ende opp med slike stemmer? hvordan får man dem? hvordan blir man kvitt dem?

Lenke til kommentar

Endret virkelighetsoppfatning, som følge av psykoser og schizofreni.

Schizofreni kan være latent hos noen, og plutselig bli aktiv av diverse grunner.

Slike tilstander kan jo også behandles, og da forsvinner muligens stemmene over tid.

Stemmer kan komme tilbake i større grad dersom behandling stoppes plutselig og uavklart.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Stemmene er jo bare tanker - uansett om man er syk eller ikke.

Alt er oppi eget hue - og når den forståelsen fester seg, frigjøres du på godt og vondt. Grattis! thumbup.gif

Lenke til kommentar

En kompis var på psykiatrisk. Han trodde ærlig og redelig at noen skulle drepe ham, de hadde sagt det, skrevet det på SMS, sagt det over telefon. Noen dager senere oppklarte han at det var stemmene i hodet som egentlig sa det.

Diagnose: Schizofreni. Idag lever han forholdsvis normalt, jobber ikke, men hører ikke så mye stemmer lengre. Er vel verst når han er alene, han sier han ikke hører stemmer sammen med andre.

Lenke til kommentar

Hva slags diagnose har man dersom man har en dialog med seg selv UTEN å høre stemmer i hodet...

Jeg har en søster som snakker med seg selv 24/7. Ofte når hun gjør dette, går hun rundt/ løper og snakker med seg selv. Hun snakker med seg selv hjemme , og klarer å spare seg i offentligheten. For meg virker det som om hune r avhengig av å gjøre dette. Hun gjør det hele tiden. Noen ganger har hun samtaler med seg selv/ dialoger hvor hun på et tidspiunkt er én person, mens i et annet tidspunkt er hun personen som svarer. Jeg synes dette er så rart...

Burde hun oppsøke hjelp? Hun er en ganske smart jente, men synes det hun driver med har kommer helt ut av kontroll. Noen ganger når hun snakker med seg selv går hun frem og tilbake fra kjøkkenet til stuen mange ganger, og enkelte ganger løper hun også mens hun snakker med seg selv.

Hva slags diagnose er dette? Er forvirret :S

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Slutt nå å bekymre dere for at du hører stemmer. Stemmene dere hører er friskt og fint. Hvis du ikke hørte "stemmer" bør du bli betenkt.

Lenke til kommentar

Hva slags diagnose har man dersom man har en dialog med seg selv UTEN å høre stemmer i hodet...

Jeg har en søster som snakker med seg selv 24/7. Ofte når hun gjør dette, går hun rundt/ løper og snakker med seg selv. Hun snakker med seg selv hjemme , og klarer å spare seg i offentligheten. For meg virker det som om hune r avhengig av å gjøre dette. Hun gjør det hele tiden. Noen ganger har hun samtaler med seg selv/ dialoger hvor hun på et tidspiunkt er én person, mens i et annet tidspunkt er hun personen som svarer. Jeg synes dette er så rart...

Burde hun oppsøke hjelp? Hun er en ganske smart jente, men synes det hun driver med har kommer helt ut av kontroll. Noen ganger når hun snakker med seg selv går hun frem og tilbake fra kjøkkenet til stuen mange ganger, og enkelte ganger løper hun også mens hun snakker med seg selv.

Hva slags diagnose er dette? Er forvirret :S

Ikke at jeg er noen ekspert, men jeg tror diagnosen kan være noe som "(prepubertalt) barn med livlig fantasi", altså helt normalt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg lurer på hva slags "tanker" døve folk får?

Tenker de ord eller tenker de tegnespråk?

De fleste sjekker gramatikken, håper jeg

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kjente en som stadig hørte stemmer. Etter det han fortalte så var de ikke inni hodet hans. Det hørtes akkurat ut som noen ropte etter ham eller snakka til ham. Og det var ikke pene ting "de" ropte. :p Fyren ble nervevrak og havna på psykriatisk.

trist ...

Lenke til kommentar

Kjente en som stadig hørte stemmer. Etter det han fortalte så var de ikke inni hodet hans. Det hørtes akkurat ut som noen ropte etter ham eller snakka til ham. Og det var ikke pene ting "de" ropte. :p Fyren ble nervevrak og havna på psykriatisk.

trist ...

Han kom seg igjen han.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

trist ...

Han kom seg igjen han.

Nei, det gjorde han ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...