Najjom Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Jeg er en gutt født i 1992. Jeg var inne til sesjon del 2 i fjor der jeg fikk beskjed om at jeg var tjenestedyktig, men ville ikke bli kalt inn i fredstid. Grunn til dette var at jeg på det tidspunktet ikke hadde lyst til å gjennomføre førstegangstjeneste, så jeg sa at jeg ikke var motivert. Av samme grunn overdrev jeg også under samtalen med legen; jeg sa jeg var plaget av hodepine. De andre testene gjorde jeg det bra på. Men på grunn av "hodepinen" min fikk jeg en lav karakter på det jeg tror de kaller noe sånn som helhetlig helsetilstand. I år går jeg på folkehøgskole, men har egentlig helt siden sesjonen angret på at jeg ikke valgte førstegangstjeneste. Så det jeg lurer på nå er om jeg har noen mulighet til å søke meg inn til høsten? Kan jeg ta kontakt med Vernepliktsverket og fortelle at jeg nå er motivert for og har lyst til å utføre tjenesten, og at "hodepinen" min ikke lenger er en plage? Har jeg en sjanse? Endret 8. januar 2012 av Origon Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Absolutt! Ring vernepliktverket snarest og forklar at du er motivert for førstegangstjeneste, du vil tjenestegjøre der du krysset av på sesjonen, samt at de psykologise hindringene du forklarte på sesjonen er borte Lenke til kommentar
Najjom Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Takk for svar! Jeg har nå sendt en epost (regner ikke med telefonen er bemannet på en søndag) der jeg forklarte situasjonen min. Da er det bare å krysse fingrene! Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Ring på mandag, de bruker evig lang tid på å svare, og er vanskelige med å ja å gjøre på e-post Lenke til kommentar
DeadmauS Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Er i nesten akkurat samme situasjon som deg, så jeg ringte dem. Først etter 15 min ventetid tok en gretten kjerring telefonen, og sa at jeg bare måtte søke på nettet. Håper du er litt heldigere og får litt mere hjelp enn hva jeg gjorde Lenke til kommentar
Najjom Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Hva mente hun med å søke på internett? Jeg har lett etter et sted å gjøre det tidligere uten å finne noe... Jeg får ringe i morgen da Endret 8. januar 2012 av Origon Lenke til kommentar
DeadmauS Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Det sa hun ikke, men dette var det jeg fant ihvertfall Her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå