Gå til innhold

Kjøp av kamera.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg tenker litt på å kjøpe meg ett kamera, vet ingenting om hva jeg skal se etter og trenger derfor litt hjelp. Vil ikke bruke mer enn 2k i tilfelle jeg ikke liker det hobbyen. Derfor vurderer jeg og kjøpe brukt, hvordan er det?

Som sagt er helt dum på dette området, så jeg vet ikke helt hva jeg skal spørre om heller, he he. Takker for alle tips og innspill :)

Endret av jaakervik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da vil anbefale deg å først finne ut hva du vil med kameraet du har tenkt og kjøpe og hva slags type kamera du kunne tenke deg og kjøpe.

Tenker du deg et lite hendig kamera som kan passe i en lomme eller tenker du dSLR kamera med mulighet for å bytte på linser?

vis du går i prisguiden og velger =54&sort=popularity&order=desc&pg-q=&price_min=&price_max=2000"]systemkamera og makspris 2000

får du ikke mange valg.

det finnes forskjellige typer kamera og og under være type har de forskjellige produsentene stort sett flere forskjellige modeller.

Jeg vil jo anta at siden du spør etter hjelp så tenker du å kjøpe noe mer "serøst" kamera alla SLR, ikke et lite lommekamera for å knipse litt på fest.

Men jeg vet jo ikke, eneste jeg kan si i så tilfelle er at du bør med engang vurdere å kjøpe brukt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

har ingen erfaring med dette kamerat selv, men når du først tenker i de baner å kjøpe et kamera med den utformingen vil jeg anbefale deg å heller gå for et skikkelig dSLR kamera der du kan bytte linser.

alt i ett løsninger har en tendens til å være greie nok på alt men ikke skikkelig gode på noe, kan ofte være på grunn av produsenten sparer litt penger på glasset(linsen).

Jeg begynte kamerahobbyen med et sony A200 og merka god forskjell på kvaliteten av bildene med bruk av forskjellige linser i forskjellige prisklasser.

Ser på finn at det er flere forskjellige SLR kameraer tilsalgs fra de forskjellige produsentene til under 2.000,-

Lenke til kommentar

Jeg har ikke større budsjett enn 2k dessverre. Tror du dette er ett greit kamera i denne prisklassen, eller har du noen andre å anbefale?

Skjønner at jeg er gjerrig, men er ikke ute etter noe fantastisk kamera og for en på 15 er det begrenset med penger :thumbdown:

Takk for hjelpen forresten :)

Lenke til kommentar

Som sagt ville heller investert i et dslr med mulighet for å bytte linse. På finn ligger det flere.

Jeg er "sonymann" så anbefaler det jeg :)

Mener det var ett brukt A290 til 2000,- på finn.

Skriver på mobilen akkurat nå så finne link er litt vanskelig.

Lenke til kommentar

Tror jeg har funnet det perfekte nå, Nikon D3000. Hva er best av A290 og D3000? nikon kameraet koster riktignok 2500, med bag, 18-55mm objektiv og 4gb minnekort.

Tusen takk for hjelpen så langt:)

Endret av jaakervik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...