Drugstar Genius Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Ble stoppet igår natt i en Ford Sierra smellebil og ble avskiltet på grunn av manglende oblater og jeg overhørte han ene sa at han ville føre dette opp til ett oppdrag eller noe lingende. Er det noen som vet hva han mente med dette? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Et oppdrag, en pluss i "oppklarte saker". Ser bedre ut på statistikken 1 Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Et oppdrag, en pluss i "oppklarte saker". Ser bedre ut på statistikken Så det vill si mindre straff? Ble tatt får å kjøre uten skilter siden jeg ikke har 2012 oblater Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 straff / bot får du nok uansett ingen fare 1 Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Men får vel ikke bot når man blir avskiltet? Eneste er vel at det koster penger å få tilbake skiltet når den tid kommer.. Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Bot får du uansett sidan det er ulovleg å kjøre bil utan å betale årsavgifta og/eller forsikringa. I tillegg må du betal ei avgift for å få registrert kjøyretøyet igjen dersom bileigaren ønsker å få bilen på vegen igjen. Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Hmmm. Jeg finner ingenting om dette i "Forskrift om forenklet forelegg". Og man blir ikke anmeldt om man kjører med en bil med avskiltingsbegjæring, med mindre den er trafikkfarlig pga teknisk feil osv. Googlet emne, og det ser faktisk ut til at man ikke blir bøtelagt. Viser blant annet til denne artikkelen. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Er nok at det blir opprettet en sak. Det betyr at Politi vil følge opp saken i ettertid, og du må regne med at saken ikke er over enda... Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Hmmm. Jeg finner ingenting om dette i "Forskrift om forenklet forelegg". Og man blir ikke anmeldt om man kjører med en bil med avskiltingsbegjæring, med mindre den er trafikkfarlig pga teknisk feil osv. Googlet emne, og det ser faktisk ut til at man ikke blir bøtelagt. Viser blant annet til denne artikkelen. Ble anmeldt får å kjøre uten skilter og det er ingen frontfanger og begge lysene er knust etter en liten utforkjøring, men den er død nå, gadd ikke å koste på den noe mere Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Hmmm. Jeg finner ingenting om dette i "Forskrift om forenklet forelegg". Forskrift om forenklet forelegg regulerer kun de tilfeller der politiet kan reagere med forenklet forelegg. Forskriften regulerer ikke kompetansen til å reagere med forelegg, eller på annen måte gjøre straffesak av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå