Gå til innhold

STOR tabbe i jobbsøknad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ring i forkant! det viser at du er ærlig og tar dette serriøst. Kom gjerne på en løsning, om at du kan f.eks er villig til å ta kurset asap. eller noe lignende.

Arbeidsgiver er ikke interesert i å kaste bort tiden på noen som ikke har det de leter etter. jeg kan garantere deg at de kommer til å finne ut alt om deg før de ansetter deg... tro meg.

Er det uaktuelt å få jobben om du ikke har det som trengs, ser jeg ingen grunn til at du heller skal bruke mer av DIN tid. å mispforstå annonsen gjør deg heller ikke mer aktuell. ring så snart som mulig du!

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg søkte på en butikkjobb i kassa 70% for noen uker siden, og denne uken ble jeg innkalt til intervju nå på tirsdag.

I stillingsannonsen stod det at man måtte ha erfaring fra Bank i butikk for å søke, bl.a.. Jeg har jobbet i kasse i 4 år og har aldri hørt om det før, så gikk ut fra at det bare var vanlig kontantuttak. Jeg skrev derfor at jeg kunne dette godt. Problemet er at det ikke er dette, men mye mer avansert og man trenger kurs for å gjøre det.

Dette fikk ikke jeg greie på før etter jeg hadde takket ja til intervjuet, og lurer nå på hva jeg skal gjøre.

Jeg har utrolig lyst på denne jobben, da prosenten og beliggenheten til butikken er bra, og jeg er selvfølgelig villig til å gå kurs osv for å lærer bank i butikk. Men jeg regner med at siden dem skrev at man må kunne bank i butikk for å søke, er også dette en stor forutsettning for å få jobben.

Hva syntes dere jeg burde gjøre? Hva ville dere gjort?

Ringt på mandag å forklart situsjonen? Evt. sagt hva?

Ventet til tirsdag for å si det da med engang intervjuet startet?

Ventet til tirsdag for å si det når intervjueren pratet om det, og latet som man ikke visste noe om det, og at man da plutselig fant ut at man hadde misforstått?

Gjort noe annet?

Jeg vil virkelig ha denne jobben..

Shit happens.Jeg ville ringt å sagt ifra om dette til arbeidsgiveren.Så får de avgjøre om de vil ha deg på intervju,eller ikke.Er det er kriterium å kunne dette fra føre av,så vil du ikke få jobben uansett.

Hvis de liker personligheten din,så kan det hende de ansetter deg og kurser deg i nettopp dette.

Slaget trenger ikke være tapt.Enda.Men vær ærlig med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...