SatanL4R5 Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Hei! Etter at min data hadde fått endel bluescreens osv bestemte jeg meg for å rydde litt inni og satt inn ny RAM. Jeg ryddet også opp i ledningene og koblet alt fra og la det finere rundt. Nå har jeg problemer med CPU'en, den ligger konstant på 87-88 grader idle og er på 100% når pcen i det hele tatt greier å boote opp. Biosen forteller meg gradene btw. Pcen starter ikke alltid heller, den resetter seg selv hele tiden, og når jeg restarter pcen, så bare skrur den seg av men ikke på. PCen fungerte helt fint før jeg ryddet opp inni, men kan ikke finne noe som er gjort feil eller noe... Any ideas what might be wrong? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 la meg gjette, du bruker intel stock vifte. den er det veldig fort gjort at ikke sitter skikkelig, og den kan TOM spontan-løsne. sandy bridge (hvertfall på P og H brikkesett) gir oppgir latterlig høye temperaturer i BIOS. Lenke til kommentar
SatanL4R5 Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 Bruker stock vifta ja. og du har rett, den sitter vanskelig riktig i. men hvis jeg husker rett satt den ikke skikkelig før den sitter ikke helt inne nå, men det er fordi jeg ikke får den inn uansett hva jeg gjør (tror en pin ikke er inne) . men BIOS sa alltid 10 grader elns pluss, men nå sier den latterlig mye høyere en normalt, og CPU'en er jo på 100% konstant, hvis jeg kommer inn til windows er den UTROLIG treig. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 tipper at en av "pluggene" ikke går gjennom HK, men har bøyd seg på oversiden. I så fall må du demontere kjøleren og montere den på nytt, men jeg anbefaler å kjøpe en bedre kjøler med et skikkelig festesystem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå