royiha Skrevet 7. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2012 Dette bildet ble tatt en mørk tåkefull kveld i Tønsberg. Bildet ble tatt med blits på mobiltelefon. Bildet er ikke blitt redigert. Hvordan kan denne effekten oppstå? Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 8. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Min første tanke er en effekt som har skjedd under redigering, men som du sier har du ikke redigert bildet. Bevelgese av kamera mens bildet ble tatt er noe av det første som faller meg inn. Altså forstyrrelser/risting av kamera under bruk av lange lukkertider. Effekten er samtidig noe lik hva jeg oppnådde da vi rettet lommelys mot kameraet og malte mens bildet ble tatt. Fingermerker på glasset er et annet alternativ. Her kaster jeg bare noen teorier ut, og jeg håper noen andre kan komme med et korrekt svar. Ble svært nysjerrig selv! Dersom du bare lurer på hva denne effekten er, men ikke ønsker tilbakemeldig/kritikk på selve bildet, bør du heller poste dette bildet under "fotografering" eller i "chatte-tråden" fremfor bildekritikken. Velkommen til forumet forresten! Endret 8. januar 2012 av Krølle Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2012 Tipper du tok bildet gjennom et vindu, og at blitsen ga refleksjoner i vinduet. Det er forresten ikke noe poeng i å bruke blits på motiver som er så langt unna - lyset er alt for veikt til å lyse opp motivet, og det blir problemer med eksponering og for kraftig opplysning av ting tett på. Alternativt kan det være at kameraet så at det var mørkt og derfor satte inn gang med en lang eksponering uten at kameraet ble holdt stille i hele eksponeringen - og så er det "striper" av at kameraet ble sveipet over lyskilder. De fleste "underlige streker" på bilder er lang eksponering med eller uten blits og et kamera som ble veivet rundt under eksponeringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå